Hoe werkt Tado Heating en Tado Cooling slimme bediening samen ?

Wij hebben momenteel onze verwarming volledig multi-room managed via de Tado Slimme Thermostaat (gekoppeld aan onze Gas Condenstatie Ketel) en Tado Thermostatisch Kranen in alle kamers. Dat werkt perfect.

Wij zijn van plan van een multisplit airco te installeren in verschillende kamers voor cooling (eventueel ook voor verwarming als verwarmen via de airco/warmtepomp voordeliger is dan via gas, afhankelijk van de weersomstandigheden) en zouden de AC ook willen automatiseren/bedienen via de Tado slimme AC bediening.

Gebruik je dan de zelfde app om beiden te bedienen en te programeren ? Of heb je voorbeiden verschillende apps nodig ?

En in hoeverre kunnen de twee Tado Slimme bedieningen samen werken, om bevoorbeeld op basis van de weerstomstandigheden en temperatuur buiten , te beslissen welke technologie (gas boiler of warmtepomp) het voordeligst is om op dat moment te gebruiken/aan te sturen, als verwarming gevraagd wordt ?

Indien dat nog niet mogelijk is, wel dat is dan een mooie uitdaging voor Tado omdat te realiseren in een nieuwe release ! :-)

Dank.

Antwoorden

• Rob
    Rob | Admin

De Slimme Aircobediening krijgt een eigen kamer in de bestaande app. Je kan dus de verwarmings- en koelingsproducten in dezelfde app aansturen.

Dat samenwerken is iets waar nog veel ontwikkelingstijd in zit. Los van elkaar werkt het perfect. Hang je een thermostaat/radiatorknop en een Slimme Aircobediening in dezelfde fysieke kamer, dan worden dat wel 2 onafhankelijke kamers in de tado° app. Die ook onafhankelijk van elkaar werken.

Wanneer je op basis van weersomstandigheden en buitentemperatuur wilt sturen welke van de twee kamers moet verwarmen dan zou ik aanraden een app als IFTTT te gebruiken, omdat je daarmee die externe invloeden als trigger kunt nemen om de verwarming in kamer X om laag te draaien en in kamer Y juist omhoog.

Het is inderdaad een mooie uitdaging om dit verder in onze app te integreren. Ik verwacht dat dit er ooit komt, maar vanwege de complexiteit en dus de man-uren die daarin gaan zitten denk ik dat dit nog wel even op zich laat wachten. Daarom mijn tip om IFTTT te gebruiken, dat is een partner van ons.

• Hoi,

Is dit nog steeds van toepassing of zijn er inmiddels aanpassingen/ontwikkelingen hierop gedaan?

Ik zit met een vergelijkbare situatie en ben van plan om Tado in te zetten hierdoor.

mvg

Bas

• Micha
    Micha ✭✭
    Idem hier. Heb mijn huis vol tado hangen en ga 2 airco's plaatsen. Gelukkig kan ik bedienen in dezelfde app lees ik maar zou fijn zijn als de airco aan gaat niet de verwarming aan gaat ;)

MiC
  • Zou het ook graag gerealiseerd hebben.
  • Helaas nog niet gerealiseerd, dus heb ik nog geen Tado AC aangekocht en bedien ik warmtepompen met hun eigen app en maak ik manueel de beslissing wie warmt in de lente en herfst
    Beetje triestig. Alle die “smarthome”, maar echte intelligentie ontbreekt toch nog in vele systemen...

Ik sta binnenkort ook voor dilemmas en keuzes met de combo zonnepanelen, digitale teller, batterij, watmte pomp en PHEV/laadpaal....
  • Zit met het zelfde dilemma, zou graag een systeem zien waar mee zowel de airco als CV aangestuurd kunnen worden. Zou ook mooier zijn om 1 bedienings paneel te hebben in de woonkamer. Heb nu al een paar keer gehad dat de airco aan het koelen is en dan de CV de kamer op temp probeert te houden
Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!