Kamer thermostaat met extentiekit, mogelijke bug?

Opties

Hallo,

Ik heb de volgende situatie.

  • 6 Tado radiatorthermostaten (1e en 2e etage)
  • 1 Tado kamerthermostaat (begane grond) die bedraad is verbonden aan de CV ketel
  • 1 Tado extentie kit die bedraad is verbonden aan de Honeywell servo voor de vloerverwarming (ketel ruimte)

In principe werkt alles naar behoren. Als de kamerthermostaat warmte nodig heeft gaat de servo klep open en begint te ketel met verwarmen. Als een radiator warmte nodig heeft gaat ook de CV aan en gaat de radiator klep open. Dus alles lijkt in orde, alleen zie ik een vreemde configuratie in de app.

Als ik in de App bij een kamer met een radiatorthermostaat kijk, dan staat er als Zoneregelaar de Extentiekit. Dit is vreemd want die Extentiekit zit helemaal niet op de ketel maar op de servo aangesloten, hier zou eigenlijk de kamerthermostaat moeten staan, want die zit wel op de CV aangesloten. Sterker nog, als selectie opties staat de kamerthermostaat er geeneens bij.

Als ik dit vergelijk bij een installatie zonder extentiekit, dan staat er bij de radiator thermostaten wel de kamerthermostaat als zoneregelaar.

Mijn vraag, hoe kan dit goed werken? Zou er bij de radiatorthermostaten de kamerthermostaat als zoneregeling als instelbare opties moeten bijstaan?

Mvg,

Bastiaan van Haastrecht

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ik denk dat je even contact moet opnemen met de helpdesk. Een extensie kit wordt normaal gebruikt om de cv ketel aan te sturen.
    En zo zal dit met aanmelden van die kit ook automatisch geconfigureerd worden.
    Bij de helpdesk kunnen ze dit voor je op afstand aanpassen.

Antwoorden