CV Ketel Intergas slaat niet aan op Tado Thermostaat V3

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Tado Slimme Thermostaat V3 geinstalleerd, maar de ketel Intergas Kompakt HRE 28/24 A reageert niet.

Tado Thermostaat:

• Tado Thermostaat is geconfigureerd naar D01 via het installatie menu. Alles is gepaired en staat volgens de app goed.
  • Rechtstreeks aangesloten op de ketel. Ik heb geen 'extension kit' of iets dergelijks.
  • Bekabeling: Rood op NO en blauw op COM. Ik wil deze proberen op + en - aan te sluiten, echter waarschuwen ze dat hier alleen 36V op aangesloten mag worden, terwijl ik 230V stroomkabels tot mijn beschikking heb.

Intergas Kompakt HRE 24/28 Ketel:

• Bekabeling: Rood op 12 en blauw op 11.
  • Blijft op programma '1' staan en warmt dus niet op, alleen wanneer je warm water uit de kraan/douche haalt.

Kan ik ondanks de 230V dit toch rechtstreeks op + en - aansluiten? Of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?

Met vriendelijke groet,

Igor

Antwoorden

• B79
    B79 ✭✭✭
    Kan je gewoon op de plus en min aansluiten. Met opentherm lopen er geen hoge spanningen.
    De 36 volt is voor andere toepassingen die bij u niet van toepassing zijn.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Bekabeling op de ketel is ok. Deze kun je (moet je) gerust aansluiten op +/- van de tado. Heb je de RF functie van de ketel uitgeschakeld?
    En na wijzigen bedrading ketel even resetten (uit/aan)
  • Wel even de configuratie van de thermostaat aanpassen zodat die ook daadwerkelijk de OpenTherm verbinding gebruikt, anders werkt het nog niet.
  • @ErnstvV stond al in eerste bericht: tado ingesteld op D01 ☺️