CV slaat niet aan bij individuele kamer opwarmen
Antwoorden
-
Na een wat langere periode van aankijken en testen ben ik toch wel teleurgesteld in het tado systeem. In principe allemaal mooie oplossingen maar in de praktijk werkt de aansturing van de ketel niet zoals je zou mogen verwachten. Moemnteel lijkt alleen de laatst aangesloten (paired) slimme thermostaatkraan de warmte vraag ook daadwerkelijk via de thermostaat en zoneregelaar in de keuken bij de ketel te krijgen. Op warmte vraag van de andere kranen reageert wel alles in de app etc maar de ketel lijkt geen opdracht te ontvangen om te gaan branden (wel zo zuinig maar ook erg koud😱). De thermostaat in de keuken kan ook de ketel aan en uit krijgen maar daar wilde ik juist slimmer mee omgaan. Ik heb alle kranen gecontroleerd op firmware etc. en zal ook maar eens de batterijen gaan vervangen maar zoals al aangegeven lijkt de infomatie van en naar de kranen zelf prima te gaan maar lijkt het euvel toch echt in de thermostaat te zitten (of de aansturing via de cloud want dat is helemaal ondoorzichtig...)
Wie weet raad?
0 -
Maar lijkt het euvel toch vooral tussen handleiding en het systeem te zitten (maw de gebruiker). Je hebt vast nog iets verkeerd ingesteld.0
-
Weinig zinvolle reactie Andreplusplus maar waarschijnlijk ken je de IT-Crew wel van Netflix (did you try turning it off and on again....)? Ik ben technisch onderlegd en weet hoe ik een handleiding kan volgen en ik heb alles dubbel gecontroleerd (ook de andere comments gelezen en andere draadjes op dit forum bekeken). Het is gewoon zeer fustrerend dat 1 kraan van de 6 die ik heb het maar echt doet en de rest 'een beetje' en juist de vernieuwende functie (warmte vraag per kamer) niet werkt.
-1 -
Je moet wel de zone regelaar instellen op de thermostaat voor de radiator knoppen. Dan werkt het wel1
-
Technisch onderlegd of niet - nauwkeurig iets volgen is soms moeilijker dan gedacht. Het verbaast me telkens weer dat mensen dagen aan het worstelen zijn, en het telkens weer neerkomt op RTFM.
Douwe heeft de hint gegeven: zoneregelaar van elke ruimte moet het serienummer van de thermostaat (of indien aanwezig de draadloze ontvanger zijn).
Succes0 -
Ik snap dat er regelmatig mensen het niet helemaal begrijpen maar in dit geval heb ik netjes alle kranen geinstalleerd volgens voorschrift waarbij ze allemaal dezelfde zoneregelaar gebruiken. op mijn telefoon kan ik nu geen screenshot van de instelling meesturen maar ik zal proberen het van de pc te doen. Dus bedankt voor de tip maar dat is niet het probleem0
-
Het is eigenlijk vrij simpel: je kunt hier vragen stellen en geholpen worden met het maken van de juiste instellingen. Als je al zeker weet dat je alles goed gedaan hebt en toch werkt het niet goed, dan hoef je hier niet meer te vragen want wij zijn alleen maar medegebruikers en we kunnen niks aan jouw installatie veranderen of checken. Als je uit de eerdere antwoorden hier in het topic de oplossing nog niet hebt kunnen afleiden dan rest eigenlijk niks anders dan de servicedesk en/of het terugsturen van niet werkende spullen.
1 -
Ik had de kranen ook namen van de kamers gegeven en ik weet nog niet of het iets uit maakt (zou niet moeten maar ja...). Er zaten spaties in bij diegene het niet doen en diegene die het wel doet is maar 1 woord. kan iemand dit bevestigen dat dit niks uitmaakt?0
-
@Rob2, ik heb al een bericht achtergelaten bij de servicedsek maar nog geen antwoord. Ik probeer ook mede ervaringen te verzamelen van andere gebruikers want soms zit een oplossing in een onverwachte hoek. Maar ik ga wel verder met de servicedesk. Dank voor het meedenken.
0 -
AHA! Bij het toevoegen van een knop moet je die in een kamer plaatsen. Als dat een nieuwe kamer is die nog niet in de app zit, gewoon een naam invoeren.
Bestaat de kamer al wel in de app, dan moet je de kamernaam uit een lijstje kiezen. Want als je dan een naam intypt, krijg je altijd een nieuwe kamer, zelfs als de naam hetzelfde als een al bestaande kamer. (Dan krijg je ook meerdere tegels in de app met dezelfde naam).
Wellicht zit daar het probleem? De beste manier om dat op te lossen is alle knoppen uit de app verwijderen en opnieuw toevoegen, ditmaal aan de juiste kamers.1 -
Ik ga dat maar eens proberen. Wie niet waagt, wie niet wint😀
0 -
na het verwijderen van de spaties uit de kamernamen lijkt het nu wel te werken. ik had wel verschillende namen voor de kamers en keurig een kraan per kamer en geen 'lege' kamers maar ik had bv "SK voor" en "SK achter" en die spaties heb ik vervangen door _. Maar toevallig was die ene kraan die het wel deed vannacht offline gegaan, waarschijnlijk door lege batterijen. Nu vervangen en maar weer even afwachten of het allemaal wil blijven functioneren.0
-
Het is NIET goed om een aparte kamer per kraan te maken als er meerdere kranen in een kamer zitten.
Maar ga gerust je gang, het is jouw installatie en jouw spullen!
1 -
Ik schat dat sk voor en sk achter 2 verschillende kamers zijn.
Wel goed om te weten. Ik heb ook een naam met een spatie. Ik dwnk dat het goed gaat zolang het eerste deel van de naam verschillend is.0 -
ik heb nu een woonkamer met twee grsynchroniseede kranen. rest heeft 1 kraan per kamer. sk voor en sk achter zijn inderdaad twee aparte kamers0
-
Overigens, ik heb ook kamers met spatie in de naam. Geen enkel probleem0
-
Heb je die ook met het eerste deel (zeg maar voor de eerste spatie) hetzelfde?0
-
Nee, voor de spatie verschillend. Maar maakt m.i. niets uit, het is maar een weergave, onder de motorkap heeft elke kamer een numeriek id.0
-
Inderdaad, je ziet tegenwoordig ook mensen die de fout maken om dingen "in dezelfde kamer" te zetten door steeds een nieuwe kamer te maken met dezelfde naam. Dat werkt dus niet, dat zijn allemaal verschillende kamers ook al hebben ze dezelfde naam. De naam doet er niet toe.
1 -
Hi Vroei, ik had hetzelfde probleem (bij warmtevraag uit badkamer ging de CV niet aan), na veel ge-mail met Tado support kranen omgeruild van de badkamer naar de woonkamer (dus ook in de Tado Setup). Daarna werkte de warmtevraag uit de badkamer weer wel! Echter de kranen in de woonkamer deden nu niets meer.... Die heb ik toen uit de woning verwijderd en weer opnieuw toegevoegd in de Tado app, en na 2 pogingen werkten die ook weer. Hoop gedoe, maar alles werkt nu weer, ik hoop dat het zo blijft.
0 -
Zoneregelaar instellen voor de ruimte waar de kranen in geplaatst zijn. Kies als zone regelaar het apparaat wat de cv ketel aanstuurt0