Thermostaatknop staat op OFF, maar radiator toch gloeiend heet

Ik heb afgelopen jaar een tado v3 thermostaat geïnstalleerd en alle Radiatoren voorzien van slimme tado thermostaatknoppen. Helaas heeft dit geresulteerd een een veel hogere energie rekening.
Na onderzoek blijkt dat radiatoren Konstant branden en echt gloeiend heet zijn. Zelfs als ze op “off” staan ingesteld handmatig.
Wat te doen?

Antwoorden

• Jammer dat er niet gereageerd wordt. Ondertussen de 2 knoppen van de radiatoren waar het om gaat vervangen door “normale” thermostaat knoppen. De overige 8 knoppen werken ogenschijnlijk prima.
    Probleem blijkt nu opgelost. Maar raar blijft het wel. Tado is voor mij geen aanrader.
  • Hi

Ik heb net hetzelfde probleem, ik heb ze al eens afgekoppeld en opnieuw laten kalibreren, maar het heeft niet geholpen.
  • Ik denk dat de thermostaat knop (met of zonder adapters) er niet ver genoeg opzit. Hierdoor kan de thermostaat het pinnetje niet volledig tot het einde indrukken om de radiator af te sluiten.

• Wel raar want met kalibreren zou hij min en max moeten afstellen. Kan zijn dat er kalkaanslag in de kraan zelf zit. Tado eraf schroeven en pin met iets van ijzer proberen in te drukken. Kost wat kracht maar dan weet je wel of je die pin volledig in kan drukken. Volledig in = kraan dicht = radiator koud.
    Ik weet niet of OFF betekent dat tado de pen volledig indrukt of naar de startpositie gaat (kraan open) is dus radiator heet. Kan iemand dat bevestigen?