Handmatige instelling per halve graad op thermostaat

Opties
2»

Reacties

  • HanBol
    Opties

    Ik blijf me erover verbazen dat ze bij Tado dit niet al lang geleden geïmplementeerd hebben.

    Ik gebruik de Tado Slimme Airconditioning in deze tijd van het jaar in de heat-modus. Ik vraag met werkelijk af waarom ze het voor de klant niet mogelijk maken om in bv. het Slimme Schema de temperatuur op tienden te zetten. Diegenen die dan op halve graden willen instellen worden ook hiermee bediend.

    Maakt nogal uit of mijn airco staat te blazen op vooringesteld 19 of 20 graden. 19.3 of 19.6 zou voor mij veel handiger zijn.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar als je daarna weer naar 20 gaat en dat bewaart dan heb je hem wel van 19.5 naar 20 gezet. Je kunt ook eerst omlaag gaan en daarna omhoog.

    Een argument om geen halve of tiende graden te kunnen doen is kennelijk dat er geen plek is op het scherm om die weer te geven. Maar men zou dat huisje best kleiner kunnen maken of door een ander symbool vervangen, of dit doen op het moment dat je met die up en down setting aan de gang gaat.

    Het is allemaal onwil en desinteresse, gecombineerd met het ontbreken van een software ontwikkel team. De toko hobbelt een beetje door op in het verleden behaalde successen, er komt een moment dat Tado overal de waardering "slecht" krijgt en dan is het te laat om nog in te grijpen. Onbegrijpelijk dat men het zo laat verlopen.

  • Steef
    Opties
    Ik vind dit inderdaad ook een gemiste kans van tado. Het is meteen helemaal open en een graad meer of het is niks. Vind dat je dat op de thermostaat zelf moet kunnen instellen per 0,5 grade of op de radiator kranen zelf. Zonden van zo een duur product echt een gemiste kans
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Deze discussie is een voorbeeld van de van de redenen waarom ik Tado al 2 jaar niet meer aan vrienden en kennissen aanbeveel. Er zijn te weinig positieve ontwikkelingen en oude claims (lerend vermogen, vroege start) zijn nog steeds niet waargemaakt. Ook het persisteren in de internetafhankelijkheid terwijl daar zoveel klachten over zijn zou voor mij nu een reden zijn om niet voor Tado te kiezen. Jammer, het leek een goed concept en ik waardeer de functies die het wel goed doen.

  • MarkVN
    Opties

    Ik ben een verse Tado gebruiker sinds gisteren en ik vind het super! Een volgende stap in de domotica :-) Ik vind het prima om alles op de telefoon te doen (leuk en handig juist), maar mijn vrouw denkt er anders over. Die wil graag even de verwarming een half graadje hoger of lager zetten. Direct op de thermostaat, zoals dat met de traditionele thermostaat ook kon. Dus zij is NIET blij met die stappen van 1 graad + of -. Als ik deze thread zo zie loopt dit verzoek al jaren.

    @Tado: kunt u ons vertellen of we op deze aanpassing kunnen rekenen of niet? 'Nee' is ook een antwoord.

  • Milo11
    Opties

    Met dat absurde ben ik het helemaal eens. Het idiote is dat hij de temperatuur wel aangeeft in tienden maar het verzetten van de temperatuur dus niet. Kom op Tado, doe iets met de kritiek.

    Geef minstens eens een reactie!

  • MarkVN
    MarkVN
    april 2022 aangepast
    Opties

    Dank Milo11 voor je reactie. Later kwam ik erachter (en misschien heb ik dat onbewust geregistreerd tijdens mijn vooronderzoek) dat op alle foto's, ook op de Tado homepage zelf, het lijkt alsof je wel op tienden handmatig kan instellen. Kijk maar eens naar deze plaatjes. De eerste foto laat mijn thermostaat zien, de tweede heb ik net van de Tado website gekopieerd. De pijlen omhoog en omlaag zijn daarop zichtbaar tegelijkertijd met de temperatuur met tienden van graden. Dit beeld is onjuist en kan ik niet op mijn thermostaat zichtbaar maken.

    Ik vermoed dat er bij nieuwe firmware versies consessies zijn gedaan met de beperkte ruimte en de beschikbare pixels om te laten zien dat de instelling handmatig (handje) of volgens programma (huisje) is. De cijfers zijn nu 1 pixel dik, terwijl op het originele Tado plaatje de grote cijfers 2 pixels dik zijn. Een idee voor @Tado is misschien hier een voorkeur van te maken die je op de app kan instellen. Dus óf zichtbaarheid instellingsvorm, óf decimale temperatuurinstelling.



  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het grappige is dat toen "we" daar eerder over gezeurd hebben op het forum, Tado ineens iets anders veranderde: in de app kon je ineens de momenteel gewenste temperatuur nog maar per .5 graad instellen ipv per .1 graad zoals daarvoor was. In het schema kan het nog wel per .1 graad.

    Toen iedereen daar hier verbolgen over was, was de reactie van Tado "maar heel veel mensen hebben dit gevraagd". Die hebben we hier op het forum niet gezien, dus dat moet wel in de servicedesk chat geweest zijn dan.

    Het lijkt er niet op dat Tado iets doet naar aanleiding van wat er op het forum gebeurt, wellicht bereik je meer met een chat met de servicedesk?

  • MarkVN
    MarkVN
    april 2022 aangepast
    Opties

    Dank je Rob2. Ga ik doen - chat met de servicedesk. En heel toevallig krijg ik net een mailtje van Tado hoe tevreden ik ben met het product. Algoritme?

  • Ramses
    Opties
    Beste Tado product team,
    Een halve graad kunnen instellen wordt nog steeds erg gewaardeerd.
  • MwK
    Opties
    Ja, ook door mij!
    ……
  • jp50
    Opties

    Nog even onder de aandacht brengen, was bij aanvang erg tevreden over de werking met 0.1 graden mogelijkheid. Ik heb nergens een aanvraag tot wijziging daaromtrent gezien. Volgens mij is dit dus een eenzijdig initiatief geweest. Wijzigingen zijn niet altijd verbeteringen! 😠

  • Morre
    Opties
    Wat is de status hiervan Tado? Erg teleurgesteld in de support. Kom op man, een thermostaat niet in halve graden kunnen instellen zonder je telefoon…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @Morre dat moet je aan de servicedesk vragen.

    Maar mijn gok is: "gaan we niks meer aan doen, we zijn nu bezig met v4 en daar komt het dan wel in".

  • MarkVN
    Opties

    Ja, het blijft een beetje jammer, want sommige mensen (in mijn huis tenminste) willen even snel op de termostaat de temperatuur veranderen. Dan is dit per hele graad toch wel wat grof. Om een verandering te krijgen vermoed ik - net als Rob2- dat deze community chat niet veel gaat opleveren, behalve het delen van de smart.

    Dus misschien allemaal even bij de servicedesk aankloppen? Misschien met een link naar deze chat?

  • Sinds enkele weken ben ik een enthousiaste Tado gebruiker.
    Echter het punt dat in dit topic al door heel veel mensen is gemaakt, is echt absurd!
    Een thermostaat die zich enkel per hele graad laat instellen.
    Op zijn minst moet dit per 0,5 C te regelen zijn op de thermostaat zelf !
    In de app zou ik per 0,1 C wenselijk vinden.
  • fredvt
    Opties

    Helemaal eens met julle. Hup Tado: Je klanten zijn diegene waar je het van moet hebben. Neem het in je ontwikkelplan op met een hoge prioriteit en kijk ook eens naar mijn wensenlijstje op https://community.tado.com/nl/discussion/15801/wensenlijstje-voornamelijk-slimme-ac-controller#latest.

    Dit lijstje is niets meer dan het vestleggen van wat ik tegen ben gekomen bij de installlatie en de eerste weken van gebruik.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties
    Hier wordt al jaren over gepraat op meerdere fora. Wordt niets.
  • Ramses
    Opties
    Het lijkt erop dat ze voor de suggesties per land/taal een apart forum op nahouden.
    Hopelijk reageert Tado op onze wensen. Dit lijkt me een "kleine moeite, groot plezier" wensje.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Hopelijk reageert Tado op onze wensen." nou nee dat doen ze helaas niet. Het is (helaas, kwam ik ook te laat achter) niet het soort bedrijf wat zo nu en dan eens kijkt wat er bij de klanten leeft en dan meewerkt aan oplossingen...