Koud en Te warm als variabele in kunnen stellen bij Klimaatcomfort

Huye
Huye ✭✭

Nu wordt Koud en Te warm bepaald door TADO terwijl dat naar mijn idee toch zeer persoonlijk is.

Het zou daarom beter zijn als dat als variabelen te behandelen en door de gebruiker zelf in te stellen zou zijn.

39
39 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Ben ik het mee eens, of maak bepaalde rollen voor een zone/kamer want als het in een slaapkamer 18 graden is dan zegt Tado dat het echt te koud is en ik ben het daar niet mee eens. 18 graden voor een huiskamer zou ik dan weer wel te koud vinden.
  • Ik wil graag mijn eigen ideale temperatuur instellen ipv de vastgelegde standaard temperatuur in het overzicht. Ik vind bv 20,5 gr ideaal en zou dus in het midden van de stip moeten zitten. Echter met de standaard setting geeft het overzicht telkens aan dat het frisjes is in de kamer... Tado bepaalt voor mij toch niet wat aangenaam is? Beetje vreemd, waar kan ik ik dit zelf aanpassen?
  • Mee eens. Wij vinden 20 graden comfortabel. Alles daarboven is gewoon onaangenaam bv warm. Volgens tada is het altijd te koud in ons huis.
  • Helemaal mee eens met deze suggestie

• Dit heb ik in 2018 gestuurd naar tado. Helaas geen reactie op gehad.
    Maar ben het dus helemaal met je eens.
  • Helemaal mee eens. Je bespaart nu juist op stookkosten door slimme schema’s te maken .. de ingestelde temperatuur is toch wat jij zelf comfortabel vindt?

De indicatie van de luchtvochtigheid vind ik wel heel nuttig en correct.

• Goeie suggestie inderdaad. Ik heb in de slaapkamers een slimme radiatoren op. Klimaatcomfort geeft standaard aan dat je bij 20 graden al onder een warme deken wil kruipen, maar ik wil op m'n slaapkamer de ideale temperatuur op bijvoorbeeld 18 hebben. Je kunt bij het instellen van je ruimten ook niet kiezen wat voor ruimte het is. De temperatuur voor een woonkamer is per definitie anders dan voor een slaapkamer, badkamer of zolder. Zou mooi zijn als daar in de app onderscheid in gemaakt kan worden.
  • Mense die tado aanschaffen worden blijkbaar niet slim genoeg geacht om zelf te bepalen of het warm genoeg is.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik weet niet of deze waarde wellicht door de helpdesk veranderd kan worden of dat het echt een vaste waarde in de software is, maar de algemene wens is om een "advanced settings" pagina te maken waarop alle configureerbare waardes vermeld staan en die zelf ook te kunnen aanpassen zonder te hoeven wachten op de helpdesk.

• Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    december 2020 aangepast

Hier in de slaapkamers staat de verwarming ook op 18 graden, wat voor ons optimaal is, volgens Tado is dit te koud.

Je kan wel een naam toekennen aan een kamer, maar Tado snapt dan nog niet dat dit een slaapkamer is, voor Tado is dit enkel en alleen EEN KAMER, al noem je die Boterkoek

• Dit zou inderdaad erg fijn zijn, slaapkamers op 18 graden is prima en zeker niet te koud (eerder te warm nog, volgens sommige onderzoeken zou 16-18 graden ideaal zijn om in te slapen).

• Klimaatcomfort gekoppeld aan soort ruimte en/of ingestelde temperatuur zou hier veel kunnen toevoegen.

Comfortabel in een woonkamer of kantoor is heel wat anders dan in een badkamer of een slaapkamer.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!