Het Grote Archief

Opties
11314151719

Reacties

  • Xander92
    Xander92
    januari 2021 aangepast
    Opties

    Graag Vaillant airco’s toegevoegd aan de slimme airco bediening. Zodat ook de slimme functies (ontvochtigen, ventilator snelheid, etc.) gebruikt kunnen worden hierbij.

    Airco: Vaillant VAI5-050WNI, Afstandsbediening: YACIFB

    Airco: VAI5-025WNI, Afstandsbediening: YACIFB

  • Xander92
    Opties

    Ook zou Tado moeten regelen dat een bypass niet nodig is, door altijd één radiator open te laten staan bij geen warmte vraag.

  • Ed2000
    Opties
    tondewit. Ik gebruik ook de slimme airco bediening voor mijn Maxicool, ik heb hem in thermostatische modus staan. Als op de Tado de door mij ingestelde temperatuur is bereikt gaat de airco uit, dus zoals hoort naar mijn mening. Nadeel het is of uit of op vol vermogen blazen (voor mijn Maxicool iig).
    Ik heb contact gehad met Tado om te kijken of dit zo aan te passen was zodat ik hier zelf wat kon instellen wat ventilator betreft, ging dus niet.

    Medewerker van Tado adviseerde mij zelfs om thermostatische modus uit te schakelen.

    Duh hoezo besparen en wat is er dan nog slim aan deze slimme airco bediening? Dan is het net zo zinvol om de airco met een Broadlink te bedienen.
  • Zou handig zijn om een melding te krijgen als een aangesloten thermostaat wegens panne zonder stroom zit. Maar als de bridge dan eveneens geen stroom krijgt kan deze dan wsl geen melding meer sturen of valt dat op te lossen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dat valt niet op te lossen. Je internet modem zal het dan waarschijnlijk ook niet doen.

    Je zuit dit op een andere manier meten aanpakken, bijv een UPS die je internet modem van stroom voorziet en die een mail kan sturen (of iets met een APP) als de stroom uitvalt. De Tado hoeft dan verder niks te doen.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je stroom uitvalt doet je ketel het ook niet meer. Dus nog een ups voor je ketel aanschaffen dan.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nouja hij zei niet dat het nog moest werken, maar dat ie een melding wilde.

    Maar een melding (aangenomen dat die via internet moet lopen) vereist wel een werkende internet verbinding, dus daar zal minstens een UPS op moeten.

    Als de stroom in het hele huis op hetzelfde moment uitvalt dan is 1 UPS voldoende want dan kun je de stroomvoorziening van het internet modem combineren met de signalering van de onderbreking.

    Eigenlijk is het dan gewoon een "melding van stroom onderbreking in het huis".

  • FilipAm
    Opties

    Ed2000,

    Dus als de AC unit draait, is het telkens op hoogste ventilator snelheid? Dit zal dan inderdaad ook niet aangenaam zijn..Niet op de laatst ingestelde ventilator snelheid? Verschil in werking tussen verwarmen en koelen of beide volgens bovenstaand principe? Mvg Filip

  • Ed2000
    Opties
    FilipAm, bij mijn Maxicool draait hij inderdaad op volle snelheid, en niet volgens de laatste ingestelde setting, hij staat weliswaar niet in het lijstje ondersteunende apparaten. Misschien andere met andere merken andere ervaringen.

    Bij het inschakelen van de airco komt er op display van de airco zelf 30 graden ingestelde temperatuur te staan maar dat is dan niet erg omdat de Tado thermostaat de temperatuur regelt.

    Had het graag anders gezien maar ben er nu aan gewend.
  • MichelJC
    Opties

    Als je eerst de schroef met het moertje in de adapter installeert, is het onmogelijk om de adapter helemaal achteraan het kraangedeelte te monteren. Je moet dus eerst de adapter een klein beetje openbuigen, helemaal tot achteraan de kraan schuiven en dan pas de moer en de schroef monteren en aandraaien.

  • micky_nl
    Opties
    De radiatorknoppen zouden helemaal niet moeten moduleren.
    Daar heb ik de ketel voor.

    Twee systemen die ieder hun eigen manier hanteren is vragen om problemen.

    Ik heb er dus ook last van.
  • Ronny_K
    Opties

    Kamer temperatuur blijvend zichtbaar maken. Nu is het een wit doosje.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat kan niet omdat de batterijen dan erg snel leeg zouden zijn!

  • Ralf_
    Opties
    Soms gaat snachts de stroom eraf..
    Een storing in deze regio wat vaker voorkomt.

    Nu merk in de mijn tado daarna ofline is en moet de internet bridge en extensie kit opnieuw koppelen.. kan dit niet automatisch worden ingebouwt?
  • Sunday
    Opties

    Mijn schoonouders zijn (buiten Corona-tijd) een vaste dag bij ons in huis.

    Wij zijn dan beide van huis en d.m.v. geofencing wordt dus bepaald dat het huis niet verwarmd hoeft worden.

    Ik kan in de Tado aangeven dat geofencing op de bepaalde dag en tijd niet van toepassing is. Maar het zou ook fijn zijn als mijn schoonouders mee zouden tellen in de geofencing zonder dat ze verder rechten hebben om zaken aan te passen. Een soort gast account zeg maar.

    Ik zag meerdere verzoeken om per persoon instellingen te kunnen doen maar nog niet specifiek deze vraag. Wellicht is dit een mooie aanvulling?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat hoort gewoon te werken, waarschijnlijk is er bij jou sprake van het probleem van slechte radioverbinding wat meer mensen plaagt. Je kunt proberen de bridge te draaien of ergens anders te plaatsen.

  • woof65
    woof65
    januari 2021 aangepast
    Opties

    Het zou mooi zijn als ik, afhankelijk van de tijd van de dag, kan kiezen welke temperatuur sensor ik dan wil gebruiken van die ene gedefinieerde ruimte. Handig omdat we afhankelijk van de tijd van de dag in andere delen van die ruimte verblijven.

    Ook handig, twee drukken op de knop van de temperatuur sensor kiest deze als meetsensor (om de slimme instelling te overriden... :-))

  • Jelle
    Opties

    De mogelijkheid om kamers aan personen en aanwezigheid van personen te koppelen.

    Bijvoorbeeld algemene ruimtes aan volgens aanwezigheid schema als er een willekeurig persoon thuis is. Zoals nu.

    En als persoon A thuis is en deze gekoppeld is aan ruimte kamer A, kamer A alleen aangaat als persoon A thuis is.


    In mijn geval, mijn kinderen zijn de helft van de week bij mij, maar wisselend erg. Vast schema is niet te doen.

  • Jelle
    Opties

    Bijvoorbeeld een even week en oneven week.

    Nu is een schema voor een enkele week mogelijk.

    Maar de optie voor een extra week.

  • lode_r
    Opties

    Geofencing per zone/kamer zou handig zijn.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Hier zijn al zoveel verschillende ideeën over geschreven en bedacht. Helaas komt tado niet met andere schema’s die meer aan te passen zijn.
  • Vlug86
    Opties
    Ik heb onlangs 4 radiatorknoppen geïnstalleerd en heb daarvoor ook 4 nieuwe schema's moeten maken. Hiervan zijn er 3 identiek aan elkaar maar kan deze niet kopieëren dat zou super zijn als dat ook kan.
  • leclerc
    Opties

    Hallo,

    Waarschijnlijk is dit idee al vaker gemeld, maar ik vind het belangrijk om het desnoods nogmaals te melden.

    Bij uitvallen van de internetverbinding, worden de apparaten niet meer aangestuurd volgens het schema. Natuurlijk, kun je handmatig alles aanpassen, maar fijn is anders. Kunnen jullie een feature of apparaat maken waardoor ook offline het schema aangestuurd wordt. Laatst hadden wij de hele nacht geen internet, waardoor we wakker werden in een koud huis. Dus aub niet het schema vanuit de cloud aansturen maar het schema vanuit de apparaten zelf.

  • tondewit
    Opties

    Vandaag de modus van mijn Smart AC controle veranderd van standaard naar Thermostat-mode. In eerste instantie lijkt dit te werken, echter toen de ingestelde temperatuur bereikt werd, schakelde mijn airco uit, kleppen gingen dicht. MAAR de airco ging niet meer aan en de kleppen bleven dicht. Er was wel enige communicatie tussen smart AC controller en mijn airco. (ik hoorde namelijk soms piepjes in de airco. Ik heb dit probleem nu bij TADO voorgelegd via het contactformulier.

    De reden om de modus te veranderen is, dat ik niet tevreden ben over de temperatuurmeting in de binnenunit van mijn airco. De smart AC controller hangt wel op een centrale plek in mijn grote woonkamer en ik verwacht dat daarmee een betere temperatuursregeling wordt bereikt.


    Zoals reeds werd aangegeven, mis ik in de thermostaat-mode een aantal opties die ik op de losse afstandsbediening of op de app van mijn Daikin airco wel heb. bv fan, dry, 3-d en de beweging van de luchtstroomkleppen.

    Het lijkt erop dat ik die opties via mijn Daikin afstandsbediening of app, wel kan instellen. Dus de fan-stand kan ik daarmee instellen, waarna de tado AC controller dat verder gebruikt.

  • laCla
    Opties
    Heb sinds kort 4 thermostaat kranen geïnstalleerd en heb paar keer gehad dat ze contact verliezen met de bridge. Dat vind ik op zich nog niet het grootste probleem want kan natuurlijk gebeuren. Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ik hier toevallig zelf achter moet komen door de app te openen en dan te constateren dat één van de radiatoren geen contact heeft.

    Zou verwachten dat hier signaleringssysteem achter zit en ik vanuit app notificatie krijg als connectie wegvalt. Als ik signaal zou ontvangen kun je actiever handelen dan door bijvoorbeeld een dag later pas in app te zien dat connectie niet in orde is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    januari 2021 aangepast
    Opties

    Suggestie: lees eerst even wat andere artikelen in het forum voor je zelf komt met een verhaal als suggestie voor verbetering.

    En dan kun je een stem uitbrengen op een van die suggesties die er al staan, ipv zelf weer met 0 te beginnen.

  • Geolocatie werkt nu alleen als ik me binnen een bepaalde straal van mijn huis bevindt.

    Ik werk wisselende diensten en rijdt altijd dezelfde route naar mijn werk en terug naar huis. Ideaal zou zijn als de app op mijn telefoon detecteert dat ik de route terug naar huis rijdt en een half uur voordat ik thuis ben de verwarming wordt aangeschakeld.

    Praktisch zou dat kunnen door aan een "ik ben op weg naar huis" functie twee of drie geolocaties toe te voegen. En wordt mijn telefoon achter opeenvolgend op die plekken gedetecteerd dan slaat de verwarming voor de door mij ingestelde tijd aan. Ben ik niet binnen die tijd in mijn "thuis" geolocatie dan gaat de verwarming weer in de nachtstand.

  • wimpy50
    Opties
    Het lijkt me informatief om de buitentemp als curve aan te geven ipv de symbolen
  • tondewit
    tondewit
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Gisteren ontving ik na bijna 48 uur een email van Tado op mijn vraag via het contactformulier. Daar was ik niet mee geholpen. Zij keken op afstand en zagen dat mijn systeen in de standaardmodus stond ipv thermostaatmodus en vertelde mij hoe ik die modus kon veranderen. Jammer Zij hadden mijn probleem NIET gelezen of ik was niet duidelijk genoeg geweest. Toch maar even omgeschakeld naar de thermo modus en inderdaad, mijn probleem was niet opgelost. Grrr. De ondersteuning van Tado, door verplichte schriftelijk afhandeling en de trage reactie is toch wel een punt van aandacht.
    Uitiendelijk heb ik na een paar uurtjes sleutelen aan mijn instellingen de slimme aircocontrole goed werkend gekregen. Dus de thermostaat modus werk nu bij mij.

    Hoe? Zal ik proberen zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
  • Leeroy
    Opties

    Een oplossing zou zijn om de veelgestelde problemen ook door tado te laten oplossen zodat niet steeds dezelfde vragen van nieuwe gebruikers zoals mezelf terugkomen

Deze discussie is gesloten.