Accessoires reageren niet in Apple HomeKit
Mijn situatie:
- Tado Smart Thermostaat, met Internet Bridge verbonden met mijn Smart WiFi modem van Ziggo (draait de firware waarbij alleen ipv4 beschikbaar is)
- iPad als woning hub voor HomeKit (verbonden met zelfde netwerk als Internet Bridge en altijd aan)
- iPhone X (laatste iOS) met woning app en tado app
Ik loop al een tijdje tegen het volgende probleem aan:
Tado Smart Thermostat is beschikbaar in de HomeKit app na het toevoegen van de Internet Bridge. Ik kan alles prima bedienen en aflezen in HomeKit. Na verloop van tijd (variërend tussen een uur tot een halve dag) is HomeKit bij het openen van de app de accessoire (thermostaat) heel lang aan het "bijwerken".
Na een hele tijd verandert de status naar "reageert niet". Ik heb meerdere dingen geprobeerd:
- Home app sluiten en opnieuw openen: opnieuw lang bijwerken en "reageert niet"
- Opnieuw verbinden met WiFi op iPhone en iPad
- iPhone en iPad opnieuw opstarten
- HomeKit-configuratie resetten zoals beschreven door tado support (https://support.tado.com/nl/articles/3387334-hoe-kan-ik-de-homekit-configuratie-voor-de-internetbridge-resetten)
Als ik het laatste doe (resetten). Dan werkt alles weer naar behoren. Maar niet voor lang. Hetzelfde probleem treed uiteindelijk toch weer op.
Ik hoop dat hier een permanente oplossing voor is!
Reacties
-
Helaas ondervind ik dezelfde problemen. In de tado app. werkt alles prima.0
-
Het is geen schone oplossing, maar ik gebruik ook Homebridge op een Raspberry Pi Zero.
Ik gebruik nu de tado plugin voor Homebridge. Daarmee heb ik geen problemen. Het is zelfs nog beter dan via de internet bridge van tado. De Homebridge plugin kan veel meer doorgeven aan HomeKit. Zoals luchtvochtigheidssensoren, buitentemperatuur, luchtkwaliteit (incl alle percentages stoffen) en nog veel meer. Geeft zelfs de geofence gegevens door die weer kunt gebruiken voor allerlei automatiseringen.
0 -
Ik ondervind hetzelfde probleem.
Zeer vervelend.
Kunnen jullie dit oplossen Tado?
0 -
ik heb ook het zelfde probleem.
ik hoop dat tado dit snel kan oplossen!
0 -
Ik heb afgelopen dagen best veel geld uitgegeven voor een complete ombouw van de CV bediening naar TADO en ben heel tevreden over de kwaliteit van de thermostaat knoppen en de app.
In ons huishouden zijn we allemaal Apple gebruikers. Dus best wel jammer dat nu de synchronisatie tussen Tado en Homekit niet goed werkt. Dat was juist een reden om voor Tado te kiezen.
Het is inderdaad te hopen dat Tado dit snel kan herstellen.
0 -
Inderdaad heb ik het zelfde probleem Wat mij ontzettend tegen valt !!
Achteraf zou dit alleen kunnen werken met wifi 2,4 GZ-netwerk frequentie en niet met 5 GZ
Erg teleurstellend dat dit niet kan met apple
0 -
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn twee Tado Smart ACs die Homekit verbinding verliezen (“not responding”).
Zie mijn post in het Engelse forum: https://community.tado.com/en-gb/discussion/12002/smart-ac-2x-and-homekit-not-responding-issue#latest
Wat voor mij hielp als workaround is het blokkeren van internet toegang van de Smart ACs in de router. Dan werkt homekit, maar de Tado app niet meer. Dat is voor mij geen ernstig probleem, de enige toegevoegde waarde van de Tado app is het wijzigen van de horizontale en vertikale wind richting van de Airco’s. Ik heb geen idee hoe dat bij een Smart thermostaat en een internet bridge zit. Misschien werkt dit ook voor jullie?
0 -
Dit is een homekit probleem en niet een Tado probleem.
Ik heb het zelfde met andere accessoires in de Homekit app. Als ik op mijn Ipad kijk reageren er sommigen volgens de app niet en als ik dan op mijn Iphone kijk zijn ze gewoon in de lucht. Mijn ervaring is dat de data binnen de Homekit app niet altijd klopt.
(Mijn Homekit hub draait op een AppleTV)
0 -
Sinds een paar dagen reageert mijn thermostaat niet meer in HomeKit (hub Apple TV). Heb nog geen reset pogingen gedaan. In de Tado app niets aan de hand. Meer mensen die dit probleem op dit moment hebben?1
-
Ik heb hetzelfde probleem. Vanuit de Tado app kan ik alle thermostaat knoppen en de slimme thermostaat prima bedienen. In HomeKit zie ik weliswaar alle radiatoren, maar deze geven niet de temperatuur aan die Tado aangeeft (zowel de waargenomen als de ingestelde temperatuur niet). Als ik in HomeKit de temperatuur aan wil passen lijkt dat te lukken, echter na enkele seconden zie je dat de ingestelde temperatuur in HomeKit automatisch weer is aangepast naar wat er eerst vermeld stond.
1 -
En ook sinds een paar dagen of al langer?0
-
Probleem opgelost nadat ik de thermostaat via de tado app had verwijderd en weer toegevoegd. De 1e keer sloeg de cv-ketel volledig op hol (bleef maximaal verwarmen). Toen eerst stekker uit cv-ketel gehaald, opnieuw thermostaat verwijderd en weer toegevoegd. Toen ook weer zichtbaar HomeKit met data.0
-
Voortaan gewoon de handleiding volgen misschien? Daar staat in dat je tijdens het configureren de ketel uit moet doen!
0 -
Ondanks we bijna 3 verder zijn…. Heb ik exact dit probleem. HomeKit-configuratie resetten zoals beschreven door tado support zorgt ervoor dat even werkt maar probleem kom steeds terug. Het probleem is ontstaan sinds ik een nieuw zwart modem heb van Ziggo bij de witte had ik dit probleem niet. Ik heb alles geprobeerd wat hier in de reacties te vinden is. incl de internet blokkering van Tado in het modem. Maar nog geen resultaat. Is er inmiddels irmand die Tado via Homekit gebruiken kan?0