Herlaadbare batterijen

Zijn enkel Panasonic Eneloop 1900mAh geschikt voor VA2-radiatorkranen? Er bestaan ook 2500mAh batterijen van Eneloop. Mag je die ook gebruiken?

Beste Antwoorden

• de_bigMaq
    de_bigMaq ✭✭
    Antwoord ✓

Het advies van Tado mbt de Panasonic Eneloop heeft te maken met de diameter dikte van de batterij en de batterijruimte in de knop denk ik

https://community.tado.com/nl/home/leaving?allowTrusted=1&target=https%3A%2F%2Fus.v-cdn.net%2F6031070%2Fuploads%2FRK2LFNCLTYX2%2Fimage.png

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Ja dat zei iemand van Tado een keer op het forum. Ze hebben de batterijvakken ontworpen door gewoon een batterij op te meten en te zorgen dat die past, ipv door de industry standard voor AA batterijen er bij te nemen.

Daardoor zijn de vakken te klein om een willekeurige batterij te kunnen gebruiken.

Antwoorden

• @Rob2 Dat vind ik nogal een stevige bewering richting tado. Feit is dat oplaadbare batterijen in vele afmetingen komen om maar het laatste beetje mAh erin te persen. Blijkbaar passen de eneloops wel, en kunnen ze voldoende vermogen leveren.

En alleen de Eneloop 1900: zie dit topic van tado .

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja klopt daar heb ik al dezelfde reactie gegeven. De standaard zegt 14.5 mm. Daar passen alle batterijen in. Maar Tado volgt niet de standaard, en daarom passen niet alle batterijen.

Dat is geen "stevige bewering richting Tado", daar zijn ze zelf mee gekomen en ze geven hun eigen fout toe.

• @Rob2 LR06 voldoen prima aan de standaard en passen gewoon in de tado apparaten. Alle oplaadbare hebben 2 problemen: 1,2 V ipv 1,5 V (ok,ok er zijn ook 1,5V exemplaren), lagere piekstroommen afwijkende afmetingen. Daarom adviseert tado LR06 en heen andere batterijen, muv de Eneloop 1900

• Ik heb er al tijden de ladda’s van Ikea in! De 2450mah passen iets minder goed dan de 1900mah

Er gaan veel verhalen dat de ladda’s gelijk zijn aan de eneloop maar ze zijn toch wel een stuk goedkoper!