Dé oplossing voor vloerverwarming, radiatoren en tado

123457»

Reacties

• De klep is inderdaad 24v. Dan ga ik een kit met draadloze ontvanger aanschaffen, bedankt voor de bevestiging :)

• Kan ik een zoneklep / thermische motor met een bedrade thermostaat ook gewoon met 230V schakelen? Of is dat techisch niet mogelijk?

• De Tado kan volgens de specificaties zowel laagvoltage als 230v hebben. Maar ikzelf zou er voor de zekerheid toch een relais tussen plaatsen, nergens op gebaseerd gewoon gevoelsmatig. Mocht je het toch rechtstreeks doen dan wel minimaal een 1mm2 kabel gebruiken.

• Ja dat kan, mits je niet te grote stromen wilt schakelen (<6A)
  • @Andreplusplus Nog eens bedankt voor deze topic, heb dit thuis opgezet en dit werkt perfect!

Was even zoeken naar een Tado support engineer die er iets van afwist, maar werkt goed nu.

• nho
    nho
    2 maart aangepast

Iemand al eens voorgehad dat zijn ketel nu foutcode F23 oproept (Vaillant) occasioneel 's avonds? (1/2x per week)

If your boiler is showing a F23 fault code on the display panel, it’s because the temperature difference between the flow and return pipes has reached (or exceeded) the maximum of 35 degrees.

Ik vraag me af of dit zou kunnen doordat op een bepaald moment de zoneklep terug opengaat en dat het de vloer teveel warmte zou absorberen in 1 keer?

• Dit is de informatie van Vaillant.

Ik vind de code op zich wel interessant - het CV circuit is juist bedoeld om warmte af te geven in de woning, en dit is eigenlijk ‘er wordt teveel warmte afgegeven’. Maar goed, probeer eerst bovenstaande eens?

(PS. liever een nieuw topic aanmaken bij een nieuwe vraag, nu ‘vervuil’ je dit topic over tado een vvw aansturing)

• nho
    nho

Zeker, maar ik had dit probleem niet voor ik de vloerverwarming ook met Tado aanstuurde, dus is dacht ik wel relevant.

Ik zoek verder!

• Ik heb een 2-zone vloerverdeler voor 1 ruimte (~24m2) en was voornemens om een Tado Slimme Radiatorknop voor de verdeler te plaatsen i.c.m. een pompschakelaar en by-pass (omdat alle radiatoren Tado gestuurd zijn).

Schema'tje:

Opmerkingen / Suggesties?

• Dit lijkt me prima mogelijk.