Het Grote Archief

Opties
11314161819

Reacties

  • Komijn
    Opties
    Goed idee. Vooral in gevallen waarbij radiatoren zijn weggewerkt in een ombouw. Een andere oplossing zou zijn om een pompschakelaar te gebruiken, die aan gaat wanneer de leiding warm wordt en nog een (ingestelde) tijd aan blijft.
  • To solve it. I put the internet bridge in an another room now. But it would be nice if the developers from Tado could build in an option to dim/switch off these led lights
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat helemaal ideaal zou zijn is als mensen eerst even rondkijken op het forum alvorens ze hun idee plaatsen.

    Dan zouden de anderen niet keer op keer dezelfde ideeen met stemknopje te zien krijgen, en zou het voor Tado ook overzichtelijker blijven wat nou populaire ideeen (met veel stemmen) zijn.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    The lights are status indicators. Turning them off defeats their purpose. A setting for this just makes setup more complicated and confusing.

    I don't think it has any value. Use a piece of tape and all is solved and you can still see the lights when it should be required.

  • tondewit
    Opties
    Ik wil jullie deelgenoot maken van mijn situatie, die lijkt te werken. Wie weet help ik hiermee anderen aan een idee.

    Ons huis bestaat uit 2 slaapkamers, badkamer,  en een doorlopende ruimte van woonkamer met keuken en hal.
    Daarin zijn cv radiatoren aanwezig
    Sinds 3/4 jaar hebben we een Daikin splitunit airco die tevens een lucht/lucht warmtepomp heeft. Deze unit koelt of verwarmd de woonkamer met keuken en hal.
    De laatste maanden van 2020 hebben we een aantal Tado slimme radiatorknoppen geplaatst op radiatoren in beide slaapkamers en de woonkamer.
    De airco verwarmd de woonkamer en ik heb daar tadokraan op een laag niveau gezet, met het idee dat deze warmte geeft als mijn warmtepomp onvoldoende de grote ruimte kan verwarmen en dus kan bijspringen.
    Daarna heb ik een draadloze slimme tado aircothermostaat aangesloten,  die hangt op een centrale plek in de woonkamer en is via ir gekoppeld aan mijn airco binnen-unit.

    Het werkt allemaal, en ik ben nog bezig om de Tado airco thermostaat goed te krijgen.  De temperatuurmeting van de kamer vind nu nog plaats IN de binnenunit van de Daikin. 

    Voor een aandachtige lezer. Er is inderdaad geen tado radiatorthermostaat in onze badcel.  Dit omdat ik nog geen bypass cv leiding heb en wil voorkomen dat mijn cvpomp zijn druk niet kwijt kan.
  • Dragunov
    Opties

    Mensen moeten inderdaad meer zoeken dan gewoon maar een request te posten ipv zelfde request een upvote te geven en zo de kans verhogen dat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat het probleem van dit forum is dat als je binnenkomt op de startpagina er wel een grote knop "NIEUW IDEE" staat en als je die aanklikt kun je een nieuw topic openen, maar het is helemaal niet zo duidelijk op welke manier je bestaande topics kunt lezen of er in zoeken. Daar komen mensen pas later achter.

    Ook mist dit forum de functie om bij het plaatsen van een nieuw idee eerst te gaan zoeken in de bestaande ideeen en dan een lijstje te geven met "bedoel je soms hetzelfde als dit??" voordat het geaccepteerd en geplaatst wordt.

    Laat je dit alles aan de mensen zelf over, dan wordt het kennelijk een puinhoop (zoals we nu zien).

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je kunt er natuurlijk ook niet op reageren. Dan zoeken mensen vanzelf wel verder.

    En deze pagina anders programmeren met een zoek functie, jij hebt echt humor..........
    Programmeren doen ze niet meer bij tado
  • Dragunov
    Opties

    Moderators op dit forum zou al een mooie zijn ;)

  • BadEend
    Opties

    Het aantal schakelingen per uur is voor vloerverwarming te groot, zou fijn zijn als dat in te stellen is.

  • FilipAm
    Opties

    Beste,

    Gebeurt de temperatuurmeting nog steeds IN de binnen unit of lukt dit ook om te meten op de thermostaat?

    Mvg FilipAm

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je hier problemen mee hebt moet je eerst de boel op "modulatie" aansturen dus niet met een aan/uit relais schakeling maar met OpenTherm of wat voor bus je ketel ook heeft.

    Dan zal het systeem niet meer "schakelen" maar draait de ketel de hele op een laag pitje. Dat kost ook minder gas.

  • BadEend
    Opties

    Dat kan helaas niet omdat de vloerverwarming verdeler is uitgerust met zonemotoren.

  • Maxijazz
    Opties
    Zeer goede aanvulling dit. Heb nu abo genomen maar de eerste de beste keer toen we de ramen van de badkamer open hadden staan bleek dat hij max 60min uit had gestaan, daarna verwarming VOL aan om de badkamer te verwarmen voor uren, zo zonde en dat zonder enige melding. Zeker in de winter als de verwarming standaard op 17gr staat op de badkamer en je dan het raam open zet bij 0gr buiten dan gaat het hard. Reminder is absolute must maar liever verwarming uit zo lang raam open staat.
  • Kerkhoff
    Opties

    Beste,

    We zijn tevreden over Tado maar alleen het jammere is dat we tado niet hoger kunnen inzetten dan 25 gr.

    We wonen in een heel groot App. en we roken dus we plaatsen automatisch een raam open !

    Soms is het zo nu zeker in deze koude periode als mindervalide die steeds stil zit het dan wel eens koud kan zijn ons App. (woonkamer +keuken ) is 11m op 4.85m. met aansluitend een keuken van 4m op 3.75m.

    Dus soms kan het wel dan koud zijn in mijn toestand ?

    Ze zijn komen installeren heel korte uitleg en dat is het en trek je plan.

    MOOI.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    25 graden en een raam open, dat noemden ze vroeger Poolse (of Russische) manier van temperatuur regelen...

  • Hallo


    Ik ervaar problemen met de Tado radiatorknoppen indien de gevraagde temperatuur bijna bereikt is. De plunjer gaat dan klaarblijkelijk maar zo minimaal open (of sluit zich tot bijna 100%) dat er maar heel, heel weinig water door de thermostatische kraan stroomt. Dit zal vast gedaan zijn om op deze manier heel langzaam die laatste paar tienden van graden te bereiken in de ruimte waar de slimme thermostaat hangt. Echter: Doordat de kraan maar minimaal open gaat of blijft, zal de bypass in het CV systeem in werking gaan, want er is bijna geen doorstroming meer. Met als gevolg dat het aangevoerde water min of meer direct terug stroomt naar de CV ketel en aanvoer en retourtemperatuur dus bijna gelijk worden. De keteltemperatuur loopt op met als gevolg dat de ketel gaat pendelen. Ik kan me voorstellen dat veel meer mensen hier last van hebben, aangezien steeds meer woningen ingericht zijn met enkel thermostatische kranen. Indien dit b.v. dus de laatste kraan is die een beetje open staat in huis, treedt er steeds pendeling van de ketel op. Dat kan niet de bedoelding zijn. Het zou veel fijner zijn om deze aansturen te laten regelen door de slimme thermostaat en OpenTherm. Deze zal sowieso bij een hele kleine warmtevraag er al voor zorgen dat er relatief rustig gestookt wordt door de CV ketel ofwel dat de aanvoertemperatuur heel laag is. Dan bereik je hetzelfde resultaat: Het heel langzaam bereiken van een minimale temperatuurstijging.

    Mijn vraag aan Tado: Is het mogelijk om instelbaar te maken voor de knoppen dat ze:

    • Ofwel zelf een soort van modulatie doen door het ventiel in stappen te openen of te sluiten (wellicht in een viertal stapjes ofzo. Gelijk aan hoe het nu altijd / standaard werkt dus;
    • Ofwel maar twee standen te kennen: Ofwel geheel open, ofwel geheel dicht. De modulatie kan dan volledig overgelaten worden aan de ketel.

    Ik denk dat dit veel problemen kan opleveren en m.i. is het minimaal programmeerwerk voor de Tado ontwikkelafdeling.


    Heel graag verneem ik

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er zijn meer problemen bekend als alle kranen dicht zijn, bijv dat de ketel nog nadraait. Er zou best wel e.e.a. slimmer kunnen maar dan moet eerst de programmeur weer aan het werk zijn :-)

  • tondewit
    Opties
    FilipAm. De temperatuur wordt nog gemeten in de airco binnenunit. Het moet mogelijk zijn om deze temperatuurmeting te laten plaatsvinden in de Tado aircothermostaat. Er zit een behoorlijk verschil tussen de gemiddelde kamertemperatuur en de temp van de airoco zelf. Dat is me nog niet gelukt. Bij het instellen van die modus, schakelt de airco geheel uit. Ik ga het binnenkort nogmaals proberen, eventueel met een Tado helpdesk verzoek
  • RdR
    Opties
    Ik heb net meegemaakt dat iemand in het appartement kwam een dacht dat ze aan de knop kon draaien om de temperatuur te regelen. Ze heeft de hele knop gepakt en gedraaid en daarmee de knop uit de borgstand gedraaid. Hierdoor ging de verwarming vol aan en was niet met te regelen.

    Met veel moeite via de telefoon en met YouTube filmpjes uitgelegd hoe de knop weer te monteren.

    Het zou fijn zijn als je de knop extra kan borgen zodat deze niet zo makkelijk los gedraaid of eraf gehaald kan worden.
  • FilipAm
    Opties

    Beste,

    Ik ga dit ook eens testen als ik Tado ontvangen heb. Momenteel blijft de airco in verwarming draaien ook al is de temperatuur bereikt, dit zorgt voor een koude toch gevoel aangezien de compressor niet meer draait op dat moment. De binnenunit blijft ventileren omdat hij de temperatuur op die manier blijft meten, ik vermoed als er gemeten wordt op de thermostaat dat de binnenunit afvalt ( en dus niet meer ventileert) zodra de temperatuur bereikt is. ( dat hoop ik toch ). Mvg

  • Sallando
    Opties

    Ik heb denk ik een simpele en doeltreffende oplossing voor het vloerverwarmingsprobleem.

    Dit apparaat zet je pomp van de vloerverwarming aan zodra dit nodig is om zo energy te besparen.

    Als Tado nu eens een dergelijk device maakt welke zodra de ruimte waar de vloerverwarming ligt op temperatuur is ook de pomp uitzet en zodra er weer verwarmt dient te worden weer aanzet.


    Dan is het probleem simpel opgelost en bespaar je energy op je pomp die anders 34 uur draait.

  • tondewit
    tondewit
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Inderdaad. Bij ons ook. Als de temperatuur bereikt wordt, blijft de ventilator lucht blazen, die voelt koud aan.
  • BaRi
    Opties

    Dit zou ik ook heel handig vinden, zeker om hier het aardgasverbruik tegenover te plaatsen bijvoorbeeld. Effectief zien hoeveel er bespaard is bijvoorbeeld tegenover hetgeen Tado steeds opgeeft wat de besparing per maand is.

    Dank om deze export mogelijk te maken in bijvoorbeeld geavenceerde instellingen? Grafiek bekijken op de laptop is blijkbaar ook niet mogelijk?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad het is allemaal minimaal. Waarom je de grafieken wel in de app maar niet in de webbrowser (bijv op laptop) hebt dat is ook totaal onduidelijk.

  • Maxib2
    Opties
    Voor mijn verhuur huizen is 25C dan weer veel te hoog.
    De max temp moet manueel aanpasbaar zijn.
  • Maxib2
    Opties
    Wanneer je 3x de batterijen hebt aangepast, dan komt de knop vanzelf erg los te zitten.
    De kans op afvallen verhoogt hierdoor en aldus dat de radiator maximaal verwarmt. De kosten zijn enorm in dat geval.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Alle settings en bereiken zouden manueel aanpasbaar moeten zijn. Zijn ze echter niet. Bepaalde dingen kan de helpdesk aanpassen, maar dit niet geloof ik. Hier is duidelijk werk aan de winkel voor de programmeur als ie weer aan het werk is.

  • Rien67
    Opties

    Helaas. De pomp van de ketel pompt het water dan nog door. Je moet echt met een zoneklep of radiatorknop werken. Daar is een heel topic over.

  • Dragunov
    Opties

    Niet inderdaad is ook bekwaam om vanalles in te stellen, dus in nog altijd het veiligst om dit via de helpdesk te doen... Geavanceerde opties kunnen natuurlijk ook toegevoegd worden met een waarschuwing dat dit op eigen risico gebeurt...

    Als ze iets doen en ze doen iets verkeerd, dan is er voor de meeste mensen geen weg terug en kunnen ze niet anders dan naar de helpdesk bellen en die zou nog meer werk krijgen, weet ook niet hoeveel personen er precies op de helpdesk werken, dat kunnen er ook slechts twee of drie zijn...

Deze discussie is gesloten.