Vloerverwarming zones en pomp

Ik heb de vloerverwarming in zones verdeeld met eigen zonekleppen. Iedere zone heeft een bekabelde slimme thermostaat van Tado. De vloerverwarming verdeler is voorzien van een eigen pomp (de CV pomp verzorgd de zones met radiatoren).

De uitdaging is nu dat de pomp alleen moet draaien als één (of meerdere) zonekleppen worden aangestuurd. De uitdaging is dat niet alle zonekleppen open gaan als er slechts een wordt aangestuurd. Ik kan zelf iets met dioden maken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit probleem aanloopt. Maar ik kan online niet iets vinden dat ik kan gebruiken.

Weet iemand een off-the-shelf oplossing die ik kan gebruiken?

Answers

  • De draadloze relais Tado kun je gebruiken om je pomp te schakelen vanuit 1 trigger. Echter binnen een Tado systeem kun je maar met 1 draadloze relais werken. Dus jou vraag is niet op te lossen binnen Tado. Met tuya automatisering zoals van de action kun je di5 wel oplossen maar moet je drie losse temperatuur voelers erbij kopen. Maar dan moet je je verdiepen in huisautomatisering: dan kun de pomp op basis va drie afzonderlijke triggers aan zetten en/ of de kafzonderlijke kleppen open zetten.

  • Het lijkt er inderdaad op dat het niet mogelijk is. Zelfs als ik de pomp even buiten beschouwing laat kan tado blijkbaar niet meerdere kleppen van vloervalwarming aansturen. Ik ben al een tijd in overleg met de helpdesk van tado, maar die zuigt zeer zwaar want ze willen niet telefonisch helpen alleen via mail/chat en dan krijg je steeds iemand anders die iets anders zegt. Niemand die zich erin wil verdiepen. Ik heb voor meer dan 1000 euro tado spullen aangeschaft, maar ik ga het weer van de muren halen en terugsturen want het is niet werkend te krijgen voor vloerverwarming met meerdere zone kleppen en een support die niet wil helpen.