-
Onverwacht allemaal thuis/ alternatieve slimme schema’s
Ik ben gescheiden en heb (zeker met de coronalockdowns en vakanties) op sommige momenten mijn kinderen ineens thuis op dagen dat ze normaal er niet zijn. Ik heb op de dagen dat ze niet bij mij zijn in hun slaapkamers vorstbeveiliging aan staan. Ik vind het onhandig dat ik als ze er wel zijn dan het hele schema moet…
-
AC ook kunnen gebruiken als sensor voor radiatorknoppen
Het lijkt niet mogelijk om een AC bediening toe te voegen aan een ruimte waar reeds slimme radiator knoppen zijn geïnstalleerd. Zou het wel mogelijk gemaakt kunnen worden dat de AC bediening die fysiek in de ruimte van de knoppen hangt nog wel als temperatuursensor voor deze knoppen kan dienen? Mijn ervaring is dat een…
-
Integratie Tado app in Opdrachten voor Siri/Homekit
Om het allemaal wat 'slimmer' te maken, zou de Tado app toch in 'Opdrachten' mogen verschijnen.
-
Knop “volgende periode”
Ik zou het fijn vinden als de huidige knop om alles uit te schakelen wordt vervangen door “volgende periode”. Als je bv eerder gaat slapen dan ingesteld kan de nachtstand ook eerder ingaan. Zo verbruik je niet onnodig energie. Andersom ook, als je eerder opstaat vervroeg je het opstarten zo.
-
Slimme thermostaat stuurt verkeerd
Wij hebben het probleem dat de ketel blijft stoken omdat 1 radiator om warmte vraagt, ook al staat hij off. Nu heb ik de slimme thermostaat op 12 graden celcius gezet en het probleem lijkt verholpen.
-
Vroege start
Vroege start werkt bij mij niet optimaal. Als ik instel dat het om 0630 20gr moet zijn dan verwacht ik dat ook. Om 0630 was de 20 Gr nog steeds niet bereikt. Ook na enkele weken was dat niet het geval. Hierover is al contact geweest met tado. Zij hebben instellingen gewijzigd maar toen was het al 2 uur te vroeg warm en…
-
Temperatuurinstelling bij Afwezig hoger dan thuis/handmatig: waarschuwing!
Onlangs heb ik de temperatuurinstelling in mijn woonkamer met vloerverwarming via het schema (continue, zonder tijdblokken omdat dit voor een vloerverwarming niet zinvol is) een graad lager van 21 naar 20 gezet. De minimale en vaste temperatuurinstelling voor de status "Afwezig" stond ook op 21 en ik had gemist die ook aan…