-
Tadzjieken thermostaat
Hallo, Ik heb een tado starterspakket gekocht. Thermostaat geïnstalleerd en sindsdien is het veels te warm, dan weer te koud. Dit terwijl de tado ingesteld staat op een normale temperatuur. Vervolgens tado uitgezet en de cv gaat zn eigen gang, erg irritant. HELP
-
Stadsverwarming aan/uit of opentherm
Hallo, ik heb stadsverwarming met een Agpo urs comfort als warmtewissellaar. Deze is nu aangesloten als aan/uit. Nu kan deze unit ook aangesloten worden als opentherm. Als ik de draadjes op de unit omzet naar opentherm slaat ie bij warmtevraag helaas niet aan. Vraag 1; is hier iets aan te doen? vraag 2: maakt het bij…
-
De tado regeling heeft problemen met een itho Klimax 42/46 gen 1. Wij kunnen niet open therm regelen
Op open therm valt de Itho uit met vermelding knipperende 8. (volgens de handleiding : toerental ventilator niet juist.) De tado geeft dan ook geen icoon warm water aan. Gaan we weer terug naar de chronotherm van Honeywell dan werkt weer alles. Ik heb voor dan 1200 euro aan spul maar zo krijg ik nooit de beloofde…
-
Tado Draadloze slimme thermostaat + bedrade?
Hallo, Nu ik bijna klaar ben met verbouwen en de vloerverwarming in de woonkamer aan kan, wil ik graag weten wat ik nog nodig heb. Heb momenteel in de keuken een draadloze slimme thermostaat. In de woonkamer heb ik nog bekabeling waar ik ook een thermostaat of regelaar op wil, zodat ik ze apart kan regelen. Maar wat heb ik…
-
Waarom valt mijn tado niet uit
Temperatuur is behaald springt af maar springt direct terug op Heeft gisteren 14 uur gebrand Ik ga een rekening krijgen waar ik ni goe van ga zijn Heb tado verwijderd cache geledigd geïnstalleerd maar alles blijft zelfde
-
Danfoss dynamic valve thermostaat
Past een tado thermostaat op een Danfoss dynamic thermostaat. Dit in verband met het tunen van de radiatoren.
-
Aansluiten thermostaat
Ik heb een Radson TOP 35 CL verwarmingsketel. De thermostaat is verbonden tussen de NO en COM contacten met de ketel op de Ls en LR klemmen (zie foto's). De thermostaat is gemonteerd in de woonkamer/keuken icm 4 slimme radiatorknoppen. De thermostaat en de 4 knoppen zijn allemaal aan dezelfde kamer toegewezen. Verder heb…
-
naam van de ruimte waar slimme thermostaat geplaatst is verschillend
Mijn Slimme thermostaat staat geconfigureerd onder kamers "woonkamer centraal" De slimme radiator knoppen in diezelfde kamer staan onder "woonkamer" is dat OK? of kan ik beter de thermostaat en radiator knoppen in de woonkamer onder dezelfde "woonkamer" configureren?
-
Meer verbruik met radiatorknoppen
Door het gebruik van slimme radiatorknoppen kan ik eindelijk twee slaapkamers warm krijgen. Dat lukte eerder niet omdat de woonkamer te snel warm was en de cv dan uitschakelde. Alleen zit ik met het volgende: waar ik voorheen “domme” thermostaat knoppen had, die in ieder geval een beetje opwarmden als de cv ketel aan…
-
Kamer bereikt ingestelde temperatuur niet (enkel Tado V3+ en vloerverwarming)
Hopelijk kan iemand mij helpen. Gisteren heb ik de Tado bedrade slimme thermostaat geïnstalleerd als vervanging van een Honeywell Chronotherm IV. Dit is tevens de enige wijziging! De verwarming is een vloerverwarming. Nu warmt de kamer heel langzaam op en bereikt de ingestelde temperatuur niet (met vorige thermostaat lukte…
-
Thermostaat vervangen
Mijn situatie: Huis geheel voorzien van stadsverwaming; Radiatoren voorzien van Tado slimme radiatorenknoppen; Tado slimme internetbridge aanwezig. Vraag: Ik wil nu mijn bestaande bedrade thermostaat vervangen door een Tado thermostaat (liefst draadloos). Mijn huidige thermostaat zit via een adapter gekoppeld aan het…
-
Nefit ecomline laten moduleren / temperatuur schommelt
Ik heb de V3 thermostaat bedraad volgens handleiding aangesloten. ( in de V3 de de blauwe en rode draad op het A blokje aangesloten) Alles werkt netjes. Ook de warm water voorziening. Ik heb alleen het idee dat de ketel niet moduleert. Ketel slaat aan en uit en voor m'n gevoel brand hij soms in de ochtend harder dan…
-
Slimme radiatorknoppen
Heb recent een Tado V3+ pakket aangeschaft inclusief 2 slimme radiatorknoppen. Bedrade kamerthermostaat netjes geïnstalleerd. Beneden hadden we nog 2 standaard knoppen op de verwarming ( 1 x radiator en 1 x convectorput ). CV systeem leeg laten lopen en 2 stuks Comap Thermostatische radiator kranen erop gezet. De CV weer…
-
Danfoss zoneklep
Beste Tado gebruikers, ik heb een vraag over mijn bekabelde thermostaat om mijn vloerverwarming te bedienen. Heb hieronder de vraag ook gesteld aan helpdesk maar nog geen bericht terug gekregen. Ik heb een bedrade slimme thermostaat gekocht voor mijn woonkamer om mijn vloerverwarming te bedienen. Ik heb geen boiler, ik…
-
Tado systeem koppelen met cv
Goedenavond, Sinds gister zijn wij gaan samenwonen en ben goed gestart met een volledige smart home (appartement) De huidige situatie: 4 radiatoren die voorzien zijn van een tado knop 1 tado slimme thermostaat met bridge Cv ketel is een interkas kompakt HRE De knoppen en de app heb ik werkent en ik kan met google en…
-
Slimme radiatorknoppen sturen slimme thermostaat niet aan
Hallo, Ik heb vier kamers in Tado gemaakt, drie van de vier hebben ook slimme radiatorknoppen (woonkamer, keuken, badkamer). De vierde kamer (wasmachine hok), daar staat de slimme thermostaat. (Daar zit nou eenmaal de kabel naar de aan/uit ketel) Ik had de radiatorkranen al een paar weken in gebruik (werkt prima) in…
-
Ik ben aangesloten op stadsverwarming met Oventrop radiatorkranen, maar mis de juiste adapters
wie kan me verder helpen aan adapters om 3 stuks Tado kranen te kunnen aansluiten?🤔
-
Verplaatsen slimme thermostaat
We zijn aan het verbouwen en zodra de benedenverdieping klaar is, zullen we vertrekken uit onze tijdelijke woonkamer (waar de thermostaat nu hangt) naar een andere ruimte. Ik kan in de app nergens vinden hoe ik de locatie van de slimme thermostaat kan aanpassen. Weet iemand hier hoe dat moet? Groeten Floor
-
Geprogrammeerde tijdsblokken 'totdat je het annuleert'
Hallo, In sommige kamers waar ik tado thermostaten heb geprogrammeerd zie ik steevast dat de tijdsblokken automatisch op 'totdat je het annuleert' worden gezet. Bijvoorbeeld: 00.00 - 0700 is op 10 graden ingesteld 07.00 - 08.00 is op 21 graden ingesteld 08.00 - 00.00 is op 10 graden ingesteld Bij het eerste blok wordt…
-
Luchtvochtigheid en HomeKit
Ik heb een zolderkamer waar onze was hangt te drogen. Ik heb via de Eve app een HomeKit automatisering aangemaakt die regelt dat de kamer verwarmd wordt als de luchtvochtigheid boven de 60% komt. Handig als de wasrekken vol hangen! As ik nu in de Tado app kijk is de luchtvochtigheid in de zolderkamer 67%. Als ik in de Home…
-
Warmt niet op
Ik heb in de living een thermostaat tado hangen. De afgelopen dagen stookte ik me arm. Doordat er in andere kamers warmte werd gevraagd, stookte ook de living maximaal. Nu heb ik dat proberen oplossen met slimme radiatorknoppen in de living. Volgend probleem , nu krijg ik het niet meer opgewarmd in de living. Het is 18…
-
Overgenomen bij verhuizing
Ik heb bij verhuizing een tado overgenomen. Deze heeft nadat de oude bewoner uitgelogd is geen verbinding met de ketel. De app werkt, het apparaat zelf werkt. Alleen de verwarming slaat niet aan. Is er een manier om terug te gaan naar fabrieksinstellingen of zo? Ik heb via het menu al van alles geprobeerd maar kom er niet…
-
Hoe omzetten van modulerend naar Aan-Uit bij Intergas Xtreme
Ik heb een Tado thermo nu aangesloten op een nieuwe Intergas Xtreme 36. Dat is weer gekoppeld met een heteluchtverwarming. Nu duurt het opwarmen in huis erg lang. De installateur geeft aan als test dat ik de boel moet omzetten naar Aan/Uit ipv moduleren. Hoe doe ik dat? Is dat een instellingen die ik kan aanpassen in de…
-
Probleem met installeren van 1 zone
Goede Middag ,ik heb een probleem met met zone daar krijg ik de Draadloze Temperatuursensor niet online . Hij is wel gekoppeld maar in mijn App blijft hij aangeven dat er geen Externe toegang is ?ook op het funtie Display laten knipperen voor niet gereageerd? volgens App alles op nieuwe paren met 10 sec maar helaas gebeurd…
-
geen early start als de nachttemperatuur hoger ingesteld staat dan 18.9
Hoi, ik heb in mijn woonkamer vloerverwarming, en ik wil de nachttemperatuur eigenlijk op 19 of 19.1 graden hebben. Als ik dat doe, dan werkt de 'early start' niet, TADO ziet de 19 graden toch als een dagtemperatuur (wordt licht oranje in smart schedule). Daardoor is er bij het volgende schakelpunt geen sprake van…
-
Radiatorknop
Ik wil mijn sar radiatorknoppen vervangen voor thermostatische knoppen van de tado kan ik dan alleen het binnenwerk vervangen?
-
Probleem met installeren
Ik ben dit weekend begonnen met het installeren van mijn TADO verwarming met de Slimme Knoppen . Helaas loop ik tegen wat problemen aan waar ik niet uit kom . Ook het telefonische support kom ik helaas weer niet door heen vind ik toch wel erg jammer maar oke hopelijk kan u mij helpen met de volgende problemen . Ik…
-
Temperatuur afwijking Thermostaat
De thermostaat zit tussen eigenlijk tussen 2 slimme radiator knoppen in, maar de thermostaat op de muur geeft eigenlijk altijd 4 graden meer aan. Op de radiator knop zou ik een correctie kunnen ingeven, maar op de kamer thermostaat niet. De thermostaat geeft gewoon te veel aan. Hoe kan dit gecompenseerd worden?
-
Maximum aantal kamers per zone?
twee weken heeft alles prima gewerkt. Nu wilde ik 1 radiatorknop in een andere zone zetten zodat deze niet de ketel aanstuurt (op advies van Tado support), maar nu blijken er enkele kamers opeens NIET meer te zijn toegekend aan de originele zone met de kamerthermostaat. Ik kan ook niet meer toevoegen, ik krijg een vage…
-
Is het mogelijk de open-raam-detectie uit te schakelen?
Ik heb 1 radiator bij de voordeur zitten, en elke keer als de deur opengaat krijg ik de melding dat het raam open staat. Is het mogelijk om voor bepaalde knoppen de detectie uit te schakelen?