-
Welke instelling is correct en wat is het verschil?
Hallo, Ik heb sinds kort de producten van Tado. Mijn setup: Internetbridge Bedrade thermostaat aangesloten op Honeywell zoneklep vloerverwarming (verwarmt woonkamer) Extensiekit aangesloten op Vaillant CV ketel via eBus 5 radiatorknoppen Het systeem werkt nu (denk ik). Ik zie de zoneklep schakelen wanneer de thermostaat…
-
Heb ik nu wel of niet een tweewegklep nodig zo ja waarom dan toch.
We hebben enkele dagen geleden een Intergas Xtreme36 laten plaatsen. Beneden hebben we vloerverwarming tw 1 segment voor de hele beneden verdieping. De eerste verdieping heeft 4 radiatoren met Tado thermostaten. Bedrijf OneDomus heeft nu de vloerverwarming ook uitgerust met een Tado knop en remote met kamerthermostaat.…
-
2 uitgebreide radiatorknoppen stuurt thermostaat niet aan
Hoi, Ik heb na 1 jaar tevreden gebruik gemaakt van jullie producten. Nu heb ik het uitgebreide met 2 radiatorknoppen en de 2 nieuwe knoppen zet ik op maximaal verwarmen en de ketel slaat niet aan. Terwijl als ik een oude radiatorknop aanstuur slaat de cv ketel wel aan. Waar kan dit aan liggen?
-
Is de draadloze ontvanger ook vast te verbinden met het internet?
Mijn draadloze ontvanger valt regelmatig uit. Hoe kan ik dit verhelpen?
-
SmartThermostat V3+ viesmann
Zit er een verschil in de thermostaten die verkocht worden door Viesmann en deze die vrij te koop zijn ? Momenteel een V3+ aangesloten op een Viesmann 222w B2LA, samen met 4 tal slimme radiatorknoppen . Alles werkt vlot , uitgenome warm water . De V3+ die ik heb aangesloten komt van Coolblue
-
Communicatie tado - ketel
de communicatie tussen tado en mijn cv-ketel is verbroken. Hoe herstel ik die? Ik heb de service desk van de ketel gebeld (die je gewoon kan bellen! En ze antwoorden!), de ketel twee keer aan en uit gezet en twee keer een harde reset gegeven - hij doet het prima, daar ligt het niet aan. Alle tado apparatuur doet het ook,…
-
Installatie / configuratievraag
Hallo Allemaal, Sinds vorig jaar december al een Tado V3+ kit met totaal 6 slimme radiatorkranen in huis dus nu maar tijd om ze te installeren... Het idee is om in de woonkamer 3 slimme kranen te plaatsen en dan nog 1 slimme kraan op elke slaapkamer en zolder. Ik heb nu dit alvast in de Tado omgeving in te regelen voordat…
-
Versterker voor de TADO bridge
Heb je een huis met veel beton dan functioneert het systeem niet. Dus wanneer komt TADO met een versterker. Ik krijg namelijk niet mijn aankoop bedrag terug na maanden getob. Ik heb een niet functionerend duur systeem gekocht, waar TADO geen oplossing voor kan bieden.
-
Nieuwe feature voor voor radiatorknoppen woonkamer
Als er zoals in mijn situatie 3 radiatoren in de woonkamer zijn geplaatst (en de bedrade slimme thermostaat), waarvan 2 radiatoren aan de voorkant op het zuiden (dus met veel zon) en aan de achterkant 1 relatief kleine radiator zou het erg prettig zijn de kleine radiator aan de achterkant meer warm water te laten krijgen…
-
"Slim" schema werkt niet.
Vraagje, m'n thermostaat gaat elke keer automatisch gewoon op uit (vorst beveiliging) om een of andere reden. Dan moet ik hem elke keer weer handmatig op "slim schema volgen" zetten.. lijkt me niet echt "slim". Ik heb geolocatie en al die andere dingen uit staan want ik wil puur alleen een schema volgen. Iemand enig idee…
-
temperatuur verhogen met 0,1 graad
Ik ben het ook niet eens met de verhoging van een 0,5 graad in de app, voorheen was dit wel mogelijk. Ik vind dit heel vervelend, je krijgt extra stookkosten.
-
Geen stookmelding
Waarom krijgt de draadloze ontvanger geen stookmelding van de radiatoren en van mijn slimme thermostaat?
-
Ik heb in de slaapkamers slimme thermostaatknoppen op de radiators zitten. En in de keuken, woonkame
Ik heb in de slaapkamers slimme thermostaatknoppen op de radiators zitten. En in de keuken, woonkamer wc en hal vloerverwarming(zoneklep) die ik wil aansturen met een draadloze tado thermostaat. Ik heb de extensiekit aan de ketel bevestigd. Via de App wil ik de temperatuur aanpassen, maar hij stuurt de ketel niet aan. Wat…
-
Aansturen van directe luchtverwarming met kleppen
Beste, Voor een andere woning (met traditionele radiatoren en aan/uit ketel) hebben we voor eerst gebruik gemaakt van Tado. Ik vindt het geniaal! Nu zou ik onze privéwoning ook willen voorzien van Tado, maar hier hebben we directe luchtverwarming met luchtkanalen en vloer en plafond roosters die elk individueel een klep…
-
Honeywell zoneklep tbv vloerverwarming
Hallo allen! Allereerst excuses dat er weer een topic is over het aansluiten van een zoneklep. Ik heb me suf gezocht en gelezen hier en op Google maar ik kom er echt niet uit… Wij hebben vloerverwarming laten aanleggen waarbij een Honeywell VC8615 is gebruikt in de aanvoer van de vloerverwarming. Nu lees ik overal dat hij…
-
Wat met circulatiepomp Junkers Cerapur Top30 na uitschakelen verwarming
Nu de koudere nachten eraan komen, ga ik voor de eerste keer mijn slimme radiatorkranen en slimme thermostaat gebruiken. Momenteel heb ik een verwarmingsschema ingesteld via Apple HomeKit. Dit werkt perfect. Als de verwarming na de "ochtendshift" op een lagere stand gaat, dan impliceert dat dat de verwarming in elke kamer…
-
Radiatorknop werkt plots niet meer.
Hallo, 3 maanden na aankoop werkt mijn radiatorknop niet meer. De stappen welke Tado voorstelt (vervangen van batterijen e.c.) zijn gebeurd, zonder succes. In de app verschijnt er de melding dat er geen externe verbinding gemaakt kan worden. Ook als ik aan de knop draai gebeurd er niets. Het display licht niet meer op.…
-
Aansluiten op draadloos
Hallo, ik wil mijn nefit hrc25 aansluiten op de draadloze ontvanger en instellen op de thermostaat op aan/uit stand. Hoe moet ik dit doen?
-
Vaillant ecotec plus met tado via bus
Ik heb net een tado geïnstalleerd op mijn vaillant ecotec plus op de klemmen + en - voor bus. Ik heb mijn tado kranen ook allemaal reeds ingesteld , dit zijn allemaal radiatoren. Daarna heb ik op de installatie menu van de thermostaat het volgende gedaan. - r01 bevestigd -hco01 bevestigd Hw op V en bevestigd - EK op X…
-
Airco zonder scherm
No formatter is installed for the format not-found
-
Thermostaat gaat niet naar instellingen menu
Hallo ik heb net de thermostaat aangesloten en volg de procedure, als ik 3sec ingedrukt houd kom ik bij die 2 schakels en dan moet ik nog een keer 3sec ingedrukt houden om bij de steeksleutel en schroevendraaier te komen.. Maar dat gebeurt dus niet, hij blijft hangen bij de schakels.. heb ik een defecte of ?
-
Hoe kan ik een Smart Radiatorknop verwijderen uit de Apple Home app
Voor een half jaar geleden heb ik twee Smart Radiatorknoppen gedemonstreerd en verkocht. het lukt mij niet om deze uit de Apple HomeKit te verwijderen. De Tado bridge al verwijderd uit het systeem en opnieuw gekoppeld maar de twee knoppen komen telkens weer terug met de melding dat ze niet reageren.
-
Lawaai tijdens het verstellen
Hallo! Één van de 8 thermostatische kranen maakt meer lawaai dan de andere tijdens het verstellen. Oorzaak? Iemand een idee?
-
hoe controleren of modulation aan staat?
Is er een manier om te zien of modulation werkt? Mijn vorige thermostaat was een on/off (Honeywell Chronotherm Touch on/off) en ik heb de COM en NO draden aangesloten op de Tado Thermostaat. Mijn ketel heb ik echter laatst vervangen en die ondersteunt wel modulation (alleen mijn oude thermostaat niet) Alvast bedankt voor…
-
Tado werkt zogenaamd niet met Calenta 40c + iSenseRF?
Sinds onze verhuizing in oktober 2020 heb ik onze hele Tado installatie overgezet, en er fors meer in geinvesteerd. Oude situatie, in het nieuwe huis: Remeha Calenta 40c iSenseRF bedienining Qua Tado hebben wij nu: 5 radiatorknoppen door het huis verspreid de Tado Thermostaat in de woonkamer 1 radiatorknop VOOR de verdeler…
-
Warmwater settings aanpassen met Tado
CV ketel vervangen voor: De Intergas HRE 3630 Communiseert nu middels OpeTrem. Vraag: Hoe pas ik de warmwater setting aan met het Tado systeem?
-
Slimme thermostaat werkt niet meer na vervanging batterijen
Ik kreeg de melding dat de batterijspanning van de slimme thermostaat laag was. Direct de 3 LR03 AAA batterijen vervangen, maar nu doet hij niks meer. Heb 9 soorten batterijen geprobeerd maar allemaal geen succes. Oplaadbaar en niet-oplaadbaar. Batterijen zijn netjes 3x1,5 V. Hoe krijg ik mijn thermostaat weer aan de praat…
-
Midden in de nacht staat de verwarming plots op 20gr ondanks schema
Ik heb nu een paar keer gemerkt dat een specifieke kamer plotseling in de nacht om 20 graden gaat vragen. Als ik in de app kijk zie ik ook dat deze op 20 graden staat (geel blok) alsof het volgens schema is. Het schema geeft echter aan dat het 15gr zou moeten zijn en pas in de ochtend naar 20gr zou moeten gaan. Ik heb het…
-
Beste. het energiebesparingen schema werkt niet meer. De laatste maanden werkte dit perfect. Nu doet
Beste. het energiebesparingen schema werkt niet meer. De laatste maanden werkte dit perfect. Nu doet het plots niets meer. Wat is er verkeerd? Besparing met Tado, Geofencing, open raam detectie, slim schema, enz... werkt niet. Ik krijg geen maandelijks activiteitschema meer. Hoe kan ik dit terug ontvangen? Bedankt voor de…
-
verwarming slaat 1 keer aan daarna uit TadoV2
Ik heb de Tado v2 pas geleden geïnstalleerd. CV: nieuwe Intergas HReco. CV op open therm gezet. Echter als ik de temperatuur omhoog wil zetten dan hoor je de verwarming aanslaan, maar na 2 a 3 secodnen stopt het weer, de temperatuur gaat dus dan ook niet omhoog, wat zou dit voor probleem kunnen zijn?