-
Vloerverwarming + klep + bypass & flowmeter
Situatie; ik heb overal succesvol tado geïnstalleerd en nu wil ik (benedenverdieping) de vloerverwarming ook aansturen. Probleem: tado stuurt voor advies je naar bepaalde leveranciers. Deze leveranciers zeggen het te druk te hebben en nemen geen opdrachten aan. Tado zelf geeft niet aan wat je moet kopen en hoe je deze moet…
-
Geen externe toegang op alle apparaten
In de app heb ik de melding geen externe toegang op al mijn apparaten. De internet bridge heeft wel connectie met internet en alle lampjes branden. Ik kan ook via internet mijn thermostaat laten knipperen. Toch geven alle radiator knoppen de melding geen externe toegang. Iemand bekend met deze klachten? vast bedankt voor…
-
Draadloze ontvanger
Ik heb onlangs mijn oude ketel vervangen door een nieuwe Logamax en een 'Draadloze ontvanger' geïnstalleerd (ik gebruik Tado nu een jaar) op de EMS bus. Alles werkt zoals het hoort, behalve de led 'vraagt warmte' op de DO knippert langzaam als er warmtevraag is en na een week helemaal niet meer. Na herstart van de DO…
-
Tado v3+ Geeft aan dat het verwarmt terwijl cv uit is
De temperatuur op 20,5 graden gezet in de app. Kamer temp in app is 20,6 graden. Nu geeft de app aan dat de cv nog steeds aan verwarmen is maar de cv is uit. Wat kan de oorzaak zijn. Het betreft een draadloos systeem van Tado. Cv ketel is een Remeha Avanta 35c. Heb de draadjes op de plus en min op draadloze ontvanger en in…
-
Bereiken ingestelde waarde kamerthermostaat duurt uren?
Ik wil dat het om 7 uur s'ochtends 19 graden is. S,nachts staat de temp op 15 graden. Het duurt 2 tot 2,5 uur na de ingestelde tijd voordat de temp 19 graden is. Met de oude thermostaat was dit altijd op tijd. Moet de Tado thermostaat nog leren, en zo ja hoe lang duurt dat? Het gaat om een slimme thermostaat aangesloten op…
-
Warm water in één keer aan/uit
Geofencing is voor ons niet praktisch, dus dat staat uit. Maar als we langere tijd weggaan, wil ik het warm water uitzetten. Dat kan nu alleen door in het programma alle weekdagen uit te zetten, dus 7x dezelfde handeling. Waarom kan dat niet in één keer met een extra knopje in de app?
-
Tado, stadsverwarming, vloerverwarming en radiatoren
Hallo, Ik ga verhuizen naar een nieuwbouwwoning, voorzien van vloerverwarming op de begane grond, en radiatoren op de slaap/bad/werk kamers. De woning is aangesloten op stadsverwarming, de thermostaat hangt in de ruimte waar ook vloerverwarming is en de radiatoren zijn voorzien van thermostaat knoppen Wat ik graag wil is…
-
Radiator knoppen gaan niet naar ingestelde waarde?
Ik heb nu een paar dagen een slimme thermostaat met slimme radiator knoppen geïnstalleerd. Als ik in een slaapkamer de temperatuur hoger wil dan de ingestelde waarden stijgt de temp. Een paar graden maar gaat niet naar de gevraagde waarde. Het lijkt erop dat de knoppen wel open staan en meegaan met de kamer thermostaat…
-
Slimme thermostaat of temperatuur sensor
Ik heb een slimme thermostaat besteld maar een temperatuur sensor ontvangen. Hij lijkt te werken want de kachel gaat keurig aan en uit. Wat is het verschil, buiten de prijs?
-
Smart Radiator Thermostat boven op radiator werkt niet goed
Ik heb in een kamer een verticale radiator met de aansluiting bovenaan. Daar heb ik nu een Smart Radiator Thermostat geïnstalleerd. Deze werkt alleen niet goed omdat hij zodra de radiator aan gaat denkt dat het 35 graden is in de kamer. Dit komt natuurlijk omdat hij direct boven op de radiator zit en daar door heel warm…
-
Tado en houtkachel
Hoi, Ik vroeg me af of mijn idee omtrent de verwarming en houtkachel klopt? Ik heb de Tado bedrade thermostaat in de huiskamer, net als de houtkachel. De ketel slaat dus op en gegeven moment af als het in de woonkamer warm genoeg wordt, en dat wordt het al gauw met de houtkachel. Boven is het dan erg koud. Nu dacht ik dus…
-
Internet bridge geen vervinding dan ook geen verwarming?
Hoi, de laatste tijd al een paar keer gehad dat de internet bridge geen externe verbinding heeft terwijl toch alle lampjes branden, vaak komt hij dan weer terug na een bepaalde tijd maar soms ook niet en als ik hem dan opnieuw opstart is hij weer terug, lijkt dus ook geen internet probleem. Al een keer de positie…
-
Tado en Toon
Hallo, Op mijn vaillant eco tec plus, is aangesloten een toon thermostaat. Deze is geplaatst in de woonkamer (eerste verdieping) in de woonkamer heb nu twee slimme thermostaatknoppen geïnstalleerd. In de woonkeuken (beganegrond, vloerverwarming) hangt een draadloze temperatuursensor van tado Nu wil ik dat de ketel schakelt…
-
Away mode en automatisch terugzetten handmatige bediening
Het komt regelmatig voor dat er een kamer in huis handmatig op een hogere temperatuur wordt gezet door een gebruiker. Op het moment dat iedereen van huis is en Tado naar away mode gaat blijft deze handmatige instelling van kracht. Hoe kan dit worden veranderd? Daarnaast lijkt mij een standaard instelling waarbij dit niet…
-
Tado multi zone vloerverwarming mogelijk? En hoe aan te sluiten
Wij hebben sinds kort een nieuwbouw woning met een warmtepomp (Buva Ecoclimate L/W op basis van Atlantic Lora) en beide verdiepingen vloerverwarming. Deze kan ik per kamer regelen met een thermostaat (Magnum). Nu zijn dit vrij simpele thermostaten en programmeren hiervan is een drama. Wij zijn aan het bekijken of we deze…
-
Tweede radiator wordt niet geopend.
In de living bevinden er zich 2 radiatoren die elk voorzien zijn van een Tado radiatorknop. Tevens is er in dezelfde ruimte een Tado-thermostaat geplaatst. Ik vraag een temperatuur van 22,5 graden, die 100 % perfect geleverd wordt. Opvallend is echter dat het steeds dezelfde radiator is die opwarmt. De andere blijft gewoon…
-
Led warmte vraag brandt niet terwijl er wel vraag is
Hallo, heb nu sinds 2 weken Tado geinstaleerd hier. Bij de ontvanger werkte de led die aangeeft dat er warmte vraag is. Nu is het zo dat deze niet meer brandt terwijl de ketel wel aan het verwarmen is, ook in de app zie je gewoon 3 golfjes. Wat zou dit kunnen zijn ? Defect ledje ? Zou wel snel zijn na 2 weken...
-
Defecte radiatorknop
Mijn vraag gaat over een (defecte) slimme radiatorknop. Ik heb deze samen met nog 2 andere gekocht. De andere 2 heb ik succesvol geïnstalleerd, maar bij de 3e knop krijg ik zowel de errorcode E1 en E4. Ik weet wat deze foutmeldingen betekenen maar ik krijg deze melding ook als ik één van de succesvol geïnstalleerde knoppen…
-
temp gaat automatisch om 24 uur naar 21 graden
ik heb een slim schema aangemaakt. echter gaat de temperatuur om 12 snacht elke keer naar 21 graden. in het slim schema staat deze ingesteld van 22.30 tm 00.00 uur 18.5 en dan weer van 00.00 tm 6.30 uur ook 18.5 gr echter verspringt deze toch en moet ik op annuleren drukken zodat deze weer verder gaat met het schema ik heb…
-
Problemen na batterij vervanging
Vanmorgen gaf de tado melding voor lage spanning. Batterij vervangen. Echter gaf die geen signaal door naar de ketel. Monteur langs geweest. Oude thermostaat erop gezet (huurwoning) en alles werkt weer. Systeem heeft jaar zonder problemen gedraaid. Ketel: ferroli bluesense 3 (In combinatie met Warmte terug win systeem: HR…
-
Problemen na batterij vervanging
Vanmorgen gaf de tado melding voor lage spanning. Batterij vervangen. Echter gaf die geen signaal door naar de ketel. Monteur langs geweest. Oude thermostaat erop gezet (huurwoning) en alles werkt weer. Systeem heeft jaar zonder problemen gedraaid. Ketel: ferroli bluesense 3 (In combinatie met Warmte terug win systeem: HR…
-
heeft de ketel een shunt leiding nodig met alleen maar smart thermostaatkranen?
Ola, ik heb gisteren mijn laatste kranen vervangen voor thermostaatversies (alles is nu tado) ik vroeg me alleen af of ik nu mijn ketel niet in de vernieling draai omdat er normaal een shunt is om de ketel bij dichtzetten van alle radiatoren wel zijn warmte kwijt te laten kunnen. heeft iemand hier ervaring/kennis van?…
-
Danfoss ra-dv
Beste, Kan mij iemand vertellen of de Tado knoppen ook op de danfoss ra-dv thermostatische kranen kunnen? Gr mark
-
Verwarming hoger dan 25° zetten
Geachte, ons App. Is groot en wonen op een hoek dus voor en zij en achterkant zijn open dus volop in de wind en met 25° in ons App. Komen we soms niet aan onze gewenste temperatuur!! Als rolstoelgebruiker zit ik stil en geen beweging ! Ik heb het koud en wens daar dringend mee geholpen te worden anders zie ik me…
-
Maximale in te stellen afwijking.
Hoe stel je een grotere afwijking dan 9 graden + of - in?
-
Foutmelding 03 - opeens geeft hij aan dat de tado knoppen 'niet gemonteerd' zijn. als ik de installa
ik heb Tado al 3 jaar geinstalleerd maar opeens geeft hij aan dat de tado knoppen 'niet gemonteerd' zijn. als ik de installatie probeer af te maken, dan lukt dit niet (geeft een 03 error). Als ik probeer de installatie weg te gooien en opnieuw te doen = geen oplossing er staat ergens dat ik de prodcuten misschien 2de hands…
-
CV ketel blijft draaien na installeren extensie kit.
Hallo Heren, Eventueel kunnen jullie mij op korte termijn helpen. Ik heb een tijdje de volgende opzet gehad: Kamerthermostaat beneden (vloerverwarming) Elke radiator boven slimme radiator knoppen Hierdoor werd het beneden veel te warm i.v.m. de vloerverwarming blijft doorwarmen als er vraag van de slimme radiator knoppen…
-
Slimme thermostaat koppelen aan Intergas ketel.
Ik probeer een een slimme bedraadde tado thermostaat te koppelen aan onze intergas kombi kompakt HRE 36/30 2019 ik probeer dit volgens het installateurs schema,echter op onze thermostaat gebeurt het volgende na de 3 sec indrukken zie ik alleen het paringssymbool maar kom ik nooit in het volgende menu hij het installateurs…
-
Draadloze thermostaat
In mijn keuken heb ik 1 radiator maar deze is wat ongelukkig gepositioneerd waardoor de Tado knop denk dat het warm is maar in feite het nog ijskoud is. Kan ik 1 draadloze thermostaat koppelen aan 1 radiatorknop en deze draadloze thermostaat leidend laten zijn?
-
HR ecomline moduleerd niet
Als de tado module 1 of 2 verwamings streepjes doorstuurt naar de ketel valt deze in een storing ( 0-A ). Als de tado verwarmt met 3 streepjes is er niks aan de hand.