-
Houtkachel
Beste, Als ik mijn houtkachel aansteek en deze verwarmd de ruimte, waar de thermostaat in geplaatst is, tot 21 graden dan springt mijn thermostaat niet meer aan. Daardoor geeft hij geen signaal meer aan de ketel en worden de andere ruimte in huis niet meer verwarmd. Hoe kan ik dit oplossen?
-
Tado Thermostaat / Thermostaatkraan icm open haard
Hallo, Een week geleden heb ik bij mij thuis een Tado kamerthermostaat en op de radiatoren Tado thermostaatkranen geïnstalleerd. Met als doel om per ruimte de temperatuur te kunnen regelen volgens een slim plan, en zodoende op het gasverbruik te besparen. Tot nu bevalt het heel goed, elke ruimte is mooi te regelen. Echter…
-
Ketel slaa niet aan, terwijl dit volgens de app wel gebeurt
Ik heb zojuist mijn Toon thermostaat vervangen door Tado. Mijn combiketel is een Agpo Ferroli Econpact 135C. In de woonkamer waar de Tado thermostaat hangt is het nu 18 graden, terwijl ik de temperatuur ingesteld heb op 20C. Volgens de app zou de ketel nu vol moeten branden, maar deze slaat helemaal niet aan. Als gevolg…
-
Studeerkamer met meerdere radiatoren
In mijn studeerkamer heb ik 2 radiatoren allebei met tado slimme thermostaat kranen. Deze heb ik apart benoemd (studeer 1 en studeer 2) maar eigenlijk wil ik beide radiatoren met 1 tegel (ruimte: Studeerkamer) ) bedienen. Is dat mogelijk zonder een slimme tado kamerthermostaat te installeren in de studeerkamer?
-
Hoe weet de radiatorknop wat de temperatuur is in de hele kamer?
Ik vraag me af hoe de radiatorknop weet wat de temperatuur is in de hele ruimte die door de radiator wordt verwarmd. Wie weet het antwoord?
-
Cv ketel slaat niet aan op verwarming
Hallo, Honeywell chronotherm iv vervangen door v3 thermostaat. Ketel is Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30. Kabel (rood/blauw) op + en - in v3 en poort 11 en 12 in ketel dus Opentherm. Waarom slaat ketel niet aan? Heeft wel gewerkt totdat men een accountreset hadden gedaan. V3 ook al opnieuw opgestart. Graag hulp in deze
-
Van een Honeywell naar een Tado met een Intergas HR 36/30 ketel
Ola, Vraagje: is er iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een Tado thermometer op een Intergas Kombi Kompac HR36/30 ketel? Ik heb eerste de blauwe en de rode draad op de +/- aangesloten, maar toen deed de ketel het niet. Vervolgens heb ik de Opentherm aangezet in het installatie menu, werkt niet. Daarna Relais…
-
Airbnb gebruikers
Voor onze Airbnb waar alle verwarmingsknoppen 24 uur per dag op 5 staan, bij voorkeur met de ramen en deuren wagenwijd open, overwegen we de installatie van een Tado systeem. Welke rechten hebben gasten die ik op de app toevoeg? Kunnen zij dan zelfstandig de temperatuur in een bepaalde zone aanpassen - zonder aan de…
-
verwijderen thermostaat
beste , ik had de slimme thermostaat gekocht voor mijn woning en toen bleek deze niet geinstalleerd te kunnen worden op mijn CV installatie. Op mijn app zie ik nog steeds dat de installatie niet volledig is . RU0163974144 Nu had ik die thermostaat graag op mijn kantoor account gezet . Kan je deze verwijderen van mijn…
-
TADO kent ATAG A244ec niet....
Het TADO systeem functioneert prima (slimme thermostaat i.c.m. 4 slimme radiatorkranen) Eén duidelijk minpunt: De tapwatertemperatuur kan keurig gemonitord/gewijzigd worden, maar.....deze kan volgens TADO tot 30º terug geregeld worden, terwijl die v.d. ketel minimaal 40º is..... Ook wordt er niet gereageerd op het…
-
met of zonder batterijen
sommige bestaande thermostaten zijn met batterijen, andere niet en worden gevoed door ketel. Tado werkt op batterijen, wat te doen op een ketel met voeding door ketel?
-
Handbediening Tado
Bij handbedienging op de thermostaat krijg ik constant een vinkje en knipperende vinkje te zien, wat is dit? Ik heb het nooit eerder gehad
-
Hoe kan ik de naam van een verwarmings knop veranderen ?
Hoe kan ik de naam van een verwarmings knop veranderen?
-
Extensie kit
klopt het dat de eet.kit communiceer middels HF 868 ??
-
Energie kosten verdubbeld sinds ik Tado heb
Goededag, We hebben vorig jaar al onze 8 radiator kranen vervangen voor Tado Radiator kranen. Dit aangezien de Tado termostaat helaas niet compatible was met onze VAG 3000. We hadden gehoopt op kosten besparing aangezien we de termostaat altijd uit vergaten te zetten maar het tegengestelde is waar. Afgelopen maand waren de…
-
Welke merk/model hybride warmtepomp werkt ook met het OpenTherm protocol?
Beste mede-tado-enthousiastelingen, Ik overweeg om een hybride warmtepomp aan te schaffen ter vervanging van mijn CV ketel. Nu blijf ik evengoed graag gebruik maken van de OpenTherm communicatie tussen de tado en HR ketel die in een hybride warmtepomp aanwezig is. Wie is hiermee bekend en heeft voor ons een aanrader?…
-
Radiators worden niet warm
Goedemorgen, Ik heb een maisonnette woning. In mijn woonkamer+open keuken heb ik een tado thermostaat hangen. Verder zijn alle radiatoren in genoemde kamers met een + & - . Boven in de slaapkamer, badkamer en kledingkamer heb ik een thermostaatknop geïnstalleerd van tado. Mijn cv ketel bevind zich ook boven. Echter wanneer…
-
Externe voeding slimme thermostaat
De slimme thermostaat wordt van stroom voorzien door drie AAA batterijen..... is het mogelijk het apparaat te voorzien van stroom via b.v. een externe voeding van 5 volt? Hoelang gaan trouwens de drie AAA batterijen mee?
-
Feedback ketel over al dan niet branden/modulatie
Hi, Na wat problemen met de installatie, lijkt mijn tado nu we te werken. Echter krijg ik in mij app onder de grafiek niet te zien of mijn ketel al dan niet heeft gebrand. Is dit een instelling ergens, of een geven niet alle ketels feedback hierover. Het betreft een vallaint ecotecplus die via rbus aan de tado hangt
-
Batterijen
Komt er een melding op de thermostaat als de batterijen bijna leeg zijn?
-
Vloerverwarming te warm
Nieuwe installatie die enkele weken perfect werkte zonder Tado 2circuits met afzonderlijke pompen en de nodige veiligheden en mengers Op gelijkvloers heb ik vloerverwarming. Op 1ste radiatoren zonder thermostaat enkel thermostatische kranen Thermostaat staat beneden en die doet het in principe goed. Het enige probleem is…
-
Mijn slimme knoppen geven een te hoge vochtigheid aan, hoe kan ik dit compenseren?
De knoppen geven ongeveer 15% teveel aan. In mijn woonkamer is het volgens 3 meters, 52%, 54% en 55%. De slimme meter (op 0,5 mtr. Afstand) geeft 68%.
-
Internet bridge not connected yet aan fritzbox
Hallo, Bij het installeren van de tado slimme thermostaat v3 + krijg ik de melding 'internet bridge not connected yet' als ik de internet bridge aansluit aan de router. Ik heb een fritzbox van xs4all. Ik heb alle internetpoorten van de router al geprobeerd.
-
slimme radiatorknop die geen warmte mag aanvragen
Beste, Is het mogelijk om een slimme radiatorknop zo in te stellen, dat hij de ruimte enkel mag verwarmen met de beschikbare warmte in de CV systeem? Duiding van de vraag: Ik zou graag hebben dat ik met de radiatorknop in de badkamer en maximale temperatuur kan instellen, zonder dat deze extra verwarming vraagt aan de CV…
-
radiatorkraan warmt maar 1:30 uur op.
Als ik via de app een radiator kraan aanzet geeft het tegel weer dat er 1:30 uur verwarmd gaat worden. Ik zou verwachten dat opwarmen plaats vindt tot het volgende schakelmoment (of tot de temp bereikt is). Hoe kan dit? En daarnaast: na een ongedefinieerd aantal minuten schakelt de kraan ook weer uit. Dus eerder dan 1:30…
-
Vroege start met vloerverwarming
Ik heb sinds een maand het tado systeem. Op de slaapkamers heb ik gewoon radiatoren met tado thermostaatknop. Hier werkt de vroege start prima. Maar onder werkt dit niet. Hier heb ik ook vroege start geactiveerd maar is die bij lange na niet op temperatuur op ingestelde tijd. Pas 2u later dan ingestelde tijd bereikt de…
-
Thermostaat samen met slimme thermostaatknoppen
De situatie, Woonkamer een slimme Wandthermostaat + 2 slimme radiatorknoppen. Een badkamer met 1 slimme radiatorknop. Vraag: als ik in de woonkamer op de wandthermostaat de temperatuur handmatig hoger zet, gaat dan zowel in de woonkamer als in de badkamer de temperatuur omhoog? Of ziet ie de woonkamer apart van de badkamer…
-
Radiatorknop
Hallo allemaal, Heb onlangs tado thermostaat aangesloten en deze werkt naar behoren. Vervolgens radiatorknop in badkamer erop gezet volledig juist geinstalleerd. Als ik de badkamer vervolgens op 24 graden instel en woonkamer de tado thermostaat op 21 blijft het op de badkamer 17 graden. Radiator word totaal niet warm dus…
-
Mijn Tado radiatorknop aan de verwarming lijkt niet goed te werken.
De radiator gaat niet meer (volledig) uit. Waarschijnlijk al sinds eind september. Toen heb ik van jullie (na herhaaldelijke klachten) nieuwe knoppen gekregen. Daarna alles ingesteld en ging allemaal meteen goed. Daar was ik ook blij mee. Nu ben ik toevallig een dagje thuis (vrij) en kom erachter dat de radiator niet meer…
-
Ongecontroleerde en te hoge temperaturen van thermostaat bij sturing door een van de kranen
Ik heb onlangs een slimme thermostaat geinstalleerd in de living, gekoppeld aan een 6tal slimme kranen gemonteerd in de slaapkamers. zodat deze apart bediend kunnen worden. Wanneer echter één van de kranen in de kamers apart een hogere temperatuur vraagt (bvb. 18°=>20°), en daar iets meer tijd voor nodig heeft, dan gaat de…