-
Waar meet Tado
Waar worden fijnstof of luchtvochtigheid gemeten, in de knop of zijn dit gemiddelde waardes Uit de buitenlucht?
-
Van Nest (v2) naar Tado (v3)
Ik wil mijn 'oude' Nest gaan vervangen door een Tado v3. De ketel is een oliebrander die alleen on/off begrijpt. Tussen de ketel en de Nest zit nu de gebruikelijke Heat Link. Ik begrijp dat die bij de installatie van de Tado ervantussen moet en dat de Tado rechtsreeks op de ketel wordt aangesloten. Of kan die Heat Link…
-
Tado communiceert pas met ketel na 5 min. Is dat normaal?
Hallo allemaal, Sinds vandaag heb ik een tado thermostaat, bridge en 2 thermostaat knoppen geïnstalleerd. Alles werkt. Alleen springt mijn ketel pas aan ongeveer 5 min nadat ik de temperatuur in een kamer hoger gezet heb. Is dit normaal? Ook na het het verlagen van de temperatuur reageert de thermostaat knop vrijwel direct…
-
Batterijen?
Ik heb in het verleden wel eens een slimme thermostaat gehad die gevoed werd via de OT draden.....geen batterijen dus. Twee draden aansluiten, meer niet. Ik ben weer in de markt voor een slimme thermostaat, met HomeKit. Het enige dat me weerhoudt van de Tado is dat de temperatuur niet constant zichtbaar is....dat is gedaan…
-
Static IP
I would like to give the tado internet bridge a fixed IP address. Why would I do that? At the moment the tado internet bridge is connected in the corperate LAN. However because of security reasons I'd like to move it to a VLAN where other IoT devices are. That's more secure. But how do I change the internal IP address of…
-
Ketel blijft verwarmen met extensiekit
Ik heb mijn ketel aangesloten via de relais (aan/uit) koppeling op de extensiekit (poorten 1 en 4). De verwarming slaat dan direct aan maar als ik de temperatuur verlaag op de thermostaat gaat hij niet uit. Ik kan ook het configuratiemenu niet openen in de thermostaat om daar relais aan te geven.
-
Nefit ketel aansluiten op Extension kit
Heeft iemand een schema hoe ik mijn nefit ketel bedraad aansluit op het extension kit? Zelf dacht ik gewoon de blauwe ( min) en roden draad ( plus) aan sluiten op de plus min van de tado
-
Praktisch omgaan met vloerverwarming
Situatieschets van de toekomstige situatie (nieuwe woning): Vloerverwarming met 6 groepen voor 1 ruimte (de benedenverdieping). Vloerverwarming met 4 groepen voor 3 ruimtes (2 slaapkamers en 1 badkamer op de 1e etage). Twee radiatoren voor 2 kamers op de 2e etage. Is het mogelijk om met de Tado oplossing het volgende te…
-
Blokkering maximale temperatuur thermostatische kraan
Wij willen de thermostaat met thermostatische kranen aanschaffen. Echter in 1 ruimte zou de temperatuur op een vooraf ingestelde maximum temperatuur te blokkeren moeten zijn . Temperatuur mag niet, boven de geprogrammeerde temperatuur, ingesteld kunnen worden met de thermostatische kraan. Is dit mogelijk?
-
De nieuwe cv werkt niet samen met de Tado thermosstaat
Gisteren hebben we een nieuwe cv gekregen. Volgens de installateur moeten we vandaag de tado thermostaat door een andere thermostaat laten vervangen omdat deze cv-ketel niet met de tado werkt. Ik vraag mij af of dat klopt. Het gaat om de Nefit trendline Aquapower Plus HRC 30/CW6 Sowieso had de monteur de verkeerde cv ketel…
-
Temperatuur in slim schema wordt niet aangepast
Heb hier voor 's nachts de woonkamer verlaagt van 16 graden, naar 15 graden, als ik dan kijk op scherm, dan staat er Verwarm naar 21 graden, dan 16 graden om 23h Ik had nochtans in het schema ingesteld dat temperatuur vanaf dat tijdstip 15 graden moest worden. Dus als ik dan in Instellingsscherm van dat Slim schema kijk,…
-
Combinatie van Samrt Airco Controller (V3+) en Slimme Thrmostaat (V3+) en slimme thermostaatkranen
In hoeverre werkt de smart Airco Controller samen met de slimme kamerthermostaat en/of radiatorknoppen? Als er zich in een ruimte zowel de airco als radiatoren met slimme radiatorknoppen bevinden wie regelt dan primair de verwarming of is dat in te stellen? Als de airco voor verwarming wordt gebruikt in een ruimte, zorgen…
-
Aansluiten Tado thermostaat
Er word bij ons momenteel een nieuwe ketel geïnstalleerd. Dit is een Vaillant EcoTec combi-ketel met een aan/uit sturing. Mijn vraag is echter hoe de tado thermostaat aangesloten dient te worden. (2 dragen die rechtstreeks naar de ketel gaan). Op elke klemmen dienen deze aangesloten te worden? (230V of 36V DC) Alvast…
-
Individuele zones in 1 keer bedienen
Hallo, Ik heb de afgelopen tijd regelmatig met de TADO support afdeling contact gehad. Achteraf blijkt wat ik wil niet te kunnen en werd ik gewezen naar de community. Onderstaand zal ik eerst mijn huis schets aangeven en daarna wat mijn wens is. Mijn CV kan meerdere zones individueel verwarmen. Voordat ik de TADO had was…
-
Energiebesparing overzicht
Ik zou het energiebesparings overzicht willen zien maar dit is lichtgrijs en kan niks in dit deel van de app. Heb een abbonement voorlopig voor een maand. Waarom werkt dit niet?!!?!??
-
tado° slimme thermostaat v3+ , aansluiten draden
Info CV: CV is een Vaillant NL 35-35 / 5-5 R4 Heb in eerste instantie handleiding stappen doorlopen via app en alles zo aangesloten , op thermostaat de draden op NO en COM. Hierna helaas geen verwarming in huis. Daarna draden aangesloten op plus en min , allebei geprobeerd. De verwarming springt aan maar blijft branden ,…
-
Ketel sloeg niet meer aan om CV te regelen, reden?
Gisteren kwam er een persoon om bepaalde delen in ons huis te pleisteren. Ook deel achter de thermostaat, zat nog groot gat erachter van vorige thermostaat (Vaillant) Dus stekker van ketel uitgetrokken, Tado thermostaat verwijderd en de twee draden van de E-bus verwijderd uit de basis van de Tado thermostaat. Vandaag terug…
-
synchroniseren slimme thermostaat en slimme radiatorknoppen
Hi, Tijdens de installatie van mijn slimme thermostaat en radiatorknoppen heb ik de appraten in een ruimte geplaatst met dezelfde naam; "Woonkamer". synchronisatie tussen apparaten treedt op als ze in dezelfde ruimte zijn geconfigureerd, maar ik zie nu op het overzicht twee dezelfde ruimte staan : een keer voor de slimme…
-
FoutMelding op app in het besparings widget
Beste Tado, Zodra ik het besparings widget in de app (iPhone 7) open krijg ik een foutmelding; tadokit.tadocloud.error (11) Verder functioneert het systeem prima, net Aangeschaft.
-
Starterskit v3 (inclusief 2 knoppen) - Extensiekit
Edit : Heb het werkend :) moest gewoon het grotere palletje plaatsen in de adapter :) Gisteren mijn Tado Starterskit V3 en extensiekit ontvangen en allemaal aangesloten. Ik heb op dit moment de Thermostaat in mijn mijn woonkamer staan en mijn woonkamer heeft een verwarmingsplaat met nog een domme knop (2 extra knoppen…
-
Verwarming heet op vorstbeveiliging
Beste Ik verlaagde de temperatuur, zette alle ruimtes op ‘vorstbescherming’ en toch staan de radiatoren gloeiend heet terwijl het binnen 20 graden is. Hoe kan dat?
-
Werkt geolocatie ook zonder slimme thermostaat
Halla allemaal. Ik zit met een probleempje, ik zal het even uitleggen. Boven 1ste verdieping heb ik allemaal slimme radiatorknoppen van tado beneden heb ik zelf een toon thermostaat hangen omdat ik dit prettig vind voor het verbruik te checken en in deze ruimte heb ik dan ook thermostaatkranen zitten nu is mijn vraag is…
-
Uitschakelen verwarming/ thermostaat
Ik heb sinds kort de Tado thermostaat en radiatorknoppen. Ik ben erg tevreden. Maar het is nu mooi weer en ik wil de verwarming graag uitschakelen. Hoe doe ik dat?
-
Krijg geen meldingen op mijn telefoon
Ik krijg geen meldingen op mijn telefoon als ik buiten mijn ingestelde omgeving straal ben. Moet de app draaien op achtergrond of mag die afgesloten worden. Via mijn tel instellingen staan al de meldingen aan voor de tado app
-
Ben je verplicht om een tado thermostaat te nemen
Goeiedag! Ik heb een tado verwarming knop, maar geen tado termostaat. Moet je dit wel hebben om alles te laten werken? Mvg Jeroen
-
Thermostaat opnieuw configureren
Goedendag, ik had gisteravond alles werkend maar vanmorgen is door TADO mijn thermostaat gereset omdat ik gistermiddag nog problemen ondervond. Nu heb ik de instellingen aangepast net zoals ik gisteravond heb gedaan, dus via installateurs menu. Maar ik krijg het niet meer voor elkaar om een verbinding tussen de thermostaat…
-
Normaal open of normaal gesloten zoneklep
Hallo, Zoals hier al veelvuldig beschreven is, heb ik ook vloerverwarming beneden en radiatoren boven. De zoneklep in mijn systeem kan ik verzetten, zodat hij normaal open staat of juist normaal gesloten is. De Tado slimme thermostaat kan met beide overweg, maar heeft er een de voorkeur? Is de aansturing van de zoneklep…
-
Hoe kan ik de luchtvochtigheid corrigeren
Volgens hychrometers geeft Tado niet de juiste waarde. Hoe kan ik dat corrigeren?
-
Extention Kit geregistreerd op een ander adres en Tado laat je in de kou zitten
Ik heb half jaar a een jaar geleden een 2dhands tado extentionkit gekocht van iemand. nu heb ik dit weekend de boel aangesloten en geprobeerd op te starten. Nu kwam ik er dus achter dat de Extention kit staat geregistreerd bij (denk ik de vorige eigenaar) gister ben ik aan het zoeken geweest wie of waar maar dit is niet…
-
Ketel blijft draaien sinds we vloerverwarming hebben
Wij hebben sinds kort een Tado, ter vervanging van de Toon die we eerder hadden. Ook is sinds kort vloerverwarming aangelegd. De benedenverdieping bestaat volledig uit vloerverwarming met een verdeler die in de keuken is geplaatst. De bovenverdieping bestaat nog uit een 3-tal radiatoren met traditionele knoppen. Toen de…